برزیل آزمایش واکسن چینی کرونا را متوقف کرد

به گزارش مجله سلنا، خبرگزاری رویترز امروز نوشت که در پی فوت یکی از داوطلبان، مقام های برزیلی آزمایش ویروس کرونای ساخت شرکت چینی سینوواک را متوقف کردند.

برزیل آزمایش واکسن چینی کرونا را متوقف کرد

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

دست اندرکاران آزمایش انسانی واکسن شرکت مذکور اعلام نموده اند که فوت فرد داوطلب ارتباطی به تزریق واکسن نداشته است.

سازمان آنویسا (ANVISA) که وظیفه تنظیم مقررات بهداشتی برزیل را بر عهده دارد دیروز اظهار داشت که حادثه فوق 29 اکتبر (8 آبان) اتفاق افتاده ولی تعیین نکرد که محل وقوع آن برزیل بوده یا کشورهای دیگری که مشغول آزمایش واکسن شرکت سینوواک هستند. این سازمان مدت تعلیق آزمایش های انسانی را نیز تعیین نساخت.

به نوشته رویترز، آخرین مرحله آزمایش های انسانی واکسن کرونای شرکت سینوواک در کشورهای اندونزی و ترکیه نیز انجام می گردد.

ژایر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل پیشتر از واکسن چینی کرونا انتقاد نموده و آن را فاقد اعتبار خوانده بود.

شرکت آمریکایی فایزر دیروز اطلاع داد که براساس نتایج اولیه آزمایش های انسانی، واکسن کرونای آن بیش از 90 درصد کارایی نشان داده است.

پیش تر شرکت آمریکایی جانسون اند جانسون و شرکت انگلیسی - سوئدی آسترا زِنِکا با توجه به عوارض شدید اتفاق افتاده برای یکی از داوطلبان مدتی تزریق را به صورت داوطلبانه به حالت تعلیق درآورده بودند.

دیماس کوواس رئیس موسسه تحقیقات پزشکی بوتانتان سائوپائولو که مسئولیت آزمایش واکسن های شرکت سینوواک در برزیل را بر عهده دارد به شبکه تلویزیونی محلی کولتورا گفت: مرگ داوطلب ربطی به واکسن نداشت. بیش از 10 هزار داوطلب در حال حاضر (در آزمایش ها) مشارکت دارند و مرگ ومیر هم پیش می آید. اکنون زمان ایجاد وقفه در آزمایش ها نیست.

پس از گذشت نزدیک به یک سال از شیوع جهانی ویروس کرونا، تا به امروز بیش از 5 میلیون و 600 هزار برزیلی به بیماری کووید - 19 مبتلا شده اند که از این میان بیش از 160 هزار نفر جان باخته و افزون بر 5 میلیون نفر بهبود یافته اند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1197

به "برزیل آزمایش واکسن چینی کرونا را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برزیل آزمایش واکسن چینی کرونا را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید