امسال آمار تولدها در ایران بیشتر بود یا فوتی ها؟ ، میانگین سنی مادران و پدرانی که بچه دار شدند

به گزارش مجله سلنا، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: از ابتدای فروردین تا 20 مرداد امسال 441 هزار و 670 ولادت و 185 هزار و 659 فوتی در کشور ثبت شده است.

امسال آمار تولدها در ایران بیشتر بود یا فوتی ها؟ ، میانگین سنی مادران و پدرانی که بچه دار شدند

با ما همراه باشید و درباره آب و هوای مونترال بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، سیف الله ابوترابی گفت: از 441 هزار و 670 ولادت ثبت شده در کشور، 228 هزار و 368 نفر پسر و 213 هزارو 302 دختر بودند و نسب جنسیتی ثبت شده در این مدت 107 پسر به ازای هر 100 دختر بوده است.

او گفت: میانگین سن مادران این نوزادن در مدت یادشده 29 سال و میانیگن سن پدران 34 سال بوده است.

به گفته ابوترابی، از 185 هزار و 659 نفر فوتی ثبت شده نیز 105 هزار و 69 نفر مرد و 79 هزار و 950 نفر زن بودند و نسبت جنسیتی بر حسب موارد فوت شده در این مدت نیز 131 مرد به ازای هر 100 زن بوده است.

وی افزود: میانگین سن متوفیان مرد نیز 65 سال و برای زنان 70 سال بوده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در ادامه درباره مهلت قانونی ثبت ولادن و فوت گفت: مهلت قانونی ثبت فوت در ثبت احول 10 روز است و وفات هر فرد اعم از ایرانی یا خارجی باید به یکی از ادارات ثبت احوال سراسر کشور اعلام شود و مهلت قانونی ثبت تولد نوزادان در سازمان ثبت احوال 15 روز از زمان تولد است و خانواده ها باید در این مهلت اقدام کنند.

وی گفت: اکنون بیش از 99 درصد از ولادت ها در کشور در مهلت قانونی (15 روز) ثبت می شوند و هموطنان باید دقت داشته باشند که ولادت را در مهلت قانونی ثبت کنند. اگر واقعه ولادت در مهلت قانونی 15 روز ثبت نشود، برای ثبت خارج از این مهلت، افراد باید هزینه بیشتری را متحمل شوند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: برابر ماده 22 قانون ثبت احوال کشور، وفات هر فرد اعم از ایرانی یا خارجی باید به یکی از ادارات ثبت احوال سراسر کشور اعلام شود و همچنین وفات ایرانیان در خارج از کشور به ماموران کنسولی محل اقامت یا به یکی از ادارات سازمان ثبت احوال کشور اعلام می شود.

وی در خصوص اینکه چه افرادی می توانند برای اعلام وفات و اخذ گواهی فوت اقدام کنند، گفت: نزدیک ترین خویشاوند متوفی یا هر شخصی که در موقع وفات حاضر بوده، با ارائه مدرک شناسایی به مأموران انتظامی متصدی یا صاحب مکانی که وفات در آن رخ داده است، متصدیان گورستان ها، مقامات قضایی و نظامی و گروه های امدادی، می توانند برای اعلام وفات و اخذ گواهی فوت اقدام کنند.

ابوترابی گفت :بر اساس ماده 12 قانون ثبت احوال کشور در خصوص ثبت ولادت، ولادت هر طفل در ایران اعم از اینکه پدر و مادر طفل ایرانی یا خارجی باشند، باید به کننده یا مأمور ثبت احوال اعلام شود و ولادت اطفال ایرانیان مقیم خارج از کشور هم به مأمور کنسولی ایران در محل اقامت و اگر نباشد به نزدیکترین مامور کنسولی و یا سازمان ثبت احوال کشور اعلام شود.

وی در خصوص اینکه چه افرادی می توانند برای ثبت ولادت نوزاد و اخذ شناسنامه اقدام کنند، گفت: پدر یا جد پدری با ارائه شناسنامه، مادر در صورتی که ازدواج او قانونی به ثبت رسیده باشد، وصی یا قیم یا امین با ارائه مدارک ذیربط، متصدی یا کننده موسسه ای که طفل به آنجا سپرده شده و صاحب واقعه (ولادت) که سن او 18 سال تمام به بالا باشد، می توانند برای ثبت ولادت و دریافت شناسنامه اقدام کنند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1138

به "امسال آمار تولدها در ایران بیشتر بود یا فوتی ها؟ ، میانگین سنی مادران و پدرانی که بچه دار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امسال آمار تولدها در ایران بیشتر بود یا فوتی ها؟ ، میانگین سنی مادران و پدرانی که بچه دار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید