انگلیس درباره نقدهای جعلی آمازون و گوگل تحقیق می نماید

به گزارش مجله سلنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، رگولاتورهای انگلیس روز گذشته اعلام کردند به علت نگرانی هایی درباره اقدامات ناکافی گوگل و آمازون برای متوقف کردن نقدهای جعلی کالاها و سرویس ها در پلتفرم هایشان، تحقیقاتی از این دو شرکت فناوری را شروع نموده اند.

انگلیس درباره نقدهای جعلی آمازون و گوگل تحقیق می نماید

سازمان رقابت و بازارهای انگلیس (CMA) بیان کرد، تحقیقاتی رسمی در گوگل و آمازون را شروع نموده تا معین گردد آیا دو شرکت به علت ناتوانی در حفاظت از خریداران، قوانین حمایت از مصرف نماینده این کشور را زیر پا گذاشته اند یا خیر. این سازمان ناظر سال گذشته تحقیقات خود را با آنالیز نقدهای جعلی در بعضی وب سایت های عظیم بدون اعلام نام آنها، شروع کرد. این درحالی بود که به علت شیوع همه گیری ویروس کرونا، خرید آنلاین به شدت رشد نموده بود.

در بیانیه رسمی آندرئا کوشلی رئیس(CMA) آمده است: نگرانیم که میلیون ها خریدار آنلاین با خواندن نقدهای جعلی گمراه شوند و براساس چنین توصیه هایی، پول خود را خرج نمایند. از سوی دیگر این عادلانه نیست که بعضی کسب و کارها با دستیابی به نقدهای جعلی 5 ستاره ای بتوانند محصولات یا سرویس هایشان را برجسته تر نمایند و در مقابل کسب و کارهای قانونمند سهمی در بازار نداشته باشند.

این سازمان بیان کرد تحقیقات هنوز معین ننموده هیچ یک از دو شرکت قوانین حمایت از مصرف نماینده را نقض نموده اند یا خیر. اما اگر آنها قوانین را نقض نموده باشند، سازمان بازار و رقابت های انگلیس از شرکت ها می خواهد شیوه برخورد با نقدهای جعلی را تغییر دهند یا از آنها به دادگاه شکایت می نماید.

گوگل و آمازون اعلام نموده اند در این تحقیقات با رگولاتورهای انگلیس همکاری می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1832

به "انگلیس درباره نقدهای جعلی آمازون و گوگل تحقیق می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس درباره نقدهای جعلی آمازون و گوگل تحقیق می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید