سفر به آمریکا: فیلادلفیا؛ ایالت پنسیلوانیای

به گزارش مجله سلنا، فیلادلفیا ششمین شهر پرجمعیت آمریکا محسوب می گردد و اولین پایتخت آمریکا بوده است. مرکز شهر کمتر از 30 دقیقه از فرودگاه فاصله دارد و تنها حدود 7 ساعت از انگلستان فاصله دارد و می توان با پرواز مستقیم با خطوط هوایی دلتا از انگلستان به فیلادلفیا رفت. فیلادلفیا نسبتا کوچک است؛ بدین معنا که می توانید هر جا که بخواهید پیاده بروید. در این مقاله می خواهیم شما را با اماکن دیدنی فیلادلفیا آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

سفر به آمریکا: فیلادلفیا؛ ایالت پنسیلوانیای

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

پارک تاریخی ملی استقلال

قلب تاریخی فیلادلفیا، پارک ملی استقلال است. سالن استقلال جزو میراث دنیای یونسکو است و در سال 1753 ساخته شده است. در این محل بیانیه استقلال و قانون اساسی آمریکا مطرح و به بحث گذاشته شد و در اواخر قرن هجدهم میلادی به تصویب رسید. این مکان از جاذبه های برجسته فیلادلفیا محسوب می گردد.

در عرض خیابان، درون برج استقلال، ناقوس آزادی قرار گرفته است. این ناقوس نخستین بار در 8 جولای 1776 برای عظیمداشت اعلام عمومی استقلال آمریکا به صدا درآمد و از آن موقع به عنوان سمبل استقلال آمریکا نام گرفت.

در این پارک همچنین اولین ساختمان های بانک آمریکا و تالار نجاران دیده می گردد. تالار نجاران از سال 1775 بنا شده است و مکان برگزاری اولین کنگره قاره ای مستعمره های متحد امریکای شمالی است. این بنا هنوز متعلق به شرکت نجاران شهر فیلادلفیا است. در این پارک می توانید موزه تعاملی مدرن را هم ببینید که مرکز ملی قانون اساسی است.

موزه ملی تاریخ یهودیان آمریکا

این موزه تنها موزه آمریکا است که به طور انحصاری به کاوش ها و تفاسیر یهودیان آمریکایی از تجربیات خود اختصاص داده شده است. این موزه 4 طبقه، داستان های زیادی را در خود دارد، ماجرای اولین یهودی که در سال 1654 به دلیل آزار و اذیت پرتغالی ها از برزیل فرار نموده و به آمریکا آمده است، ماجراهای مهاجرت میلیون ها مهاجر از اروپا در قرن 19 میلادی، داستان هایی در خصوص جنگ دنیای دوم و پناهندگانی که از اروپای جنگ زده، خاورمیانه، کارائیب و اتحاد جماهیر شوروی به سوی آمریکا روانه شدند و بسیاری از ماجراهای شنیدنی دیگر.

در طبقه همکف داستان هایی در خصوص افراد واقعی و اشیا آن ها می توانید بیابید، ازجمله اولین دوربین استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) کارگردان و تهیه نماینده امریکایی، پیانوی ایروینگ برلین (Irving Berlin) آهنگ ساز عظیم و پیپ معروف ایون انیشتین (Even Einstein) فیزیک دان پرآوازه دنیا.

موزه بندر استقلال

در نزدیکی موزه یهودیان موزه بندر استقلال در عرض رودخانه دلاور (Delaware River) واقع شده است. موزه ای در خصوص تاریخ دریانوردی در فیلادلفیا که در بیرون آن دو کشتی بسیار با ارزش و دیدنی لنگر انداخته اند. یکی از آن ها رزم ناو متعلق به سال 1892 است که قدیمی ترین شناور دنیا است. این شناور تنها کشتی نیروی دریایی است که از جنگ آمریکا و اسپانیا باقی مانده است و البته در سال 1921 از رده خارج شده و تبدیل به موزه ای دیدنی در آب گشته است.

شناور دیدنی دوم زیردریایی بکانا (Becuna) متعلق به سال 1944 است که آب های اقیانوس آرام را برای یافتن کشتی های ژاپنی در می نوردیده است و پیروز به غرق 3 کشتی ژاپنی در این آب ها شده است. پله هایی باریک در این زیردریایی شما را به اقامتگاه خدمه و اتاق موتور می رساند که بدون شک از رفتن به این مکان و سپری کردن اوقاتتان در زیر آب لذت خواهید برد.

موزه هنر فیلادلفیا

فیلادلفیا به داشتن مجموعه ای عالی از هنرهای متعدد مشهور است. موزه هنر (Museum of Art ) این شهر، سومین موزه عظیم آمریکا است. اگر فیلم راکی () سال 1976، را دیده باشید، نمایی از این موزه و مجسمه ای در جلوی آن را باید به یاد آورید؛ هنگامی که سیلوستر استالون (Sylvester Stallone) از پله های این موزه بالا می رود.

داخل این موزه می توانید شاهکارهای دوره رزونانس، مجموعه ای عالی از امپرسیونیست فرانسوی و آثار پیکاسو (Picasso)، دوچامپ (Duchamp) و متیس (Matisse) را ببینید. امپرسیونیسم، شیوه ای هنری است که هنرمند با استفاده از لخته های رنگ لرزش های نور خورشید را نشان می دهد و اصول رایج طراحی و پرسپکتیو را رعایت نمی کند. این گالری هنری آمریکایی، آثار نقاشی ظریفی از وینسلو هومر (Winslow Homer) و توماس ایاکینز (Thomas Eakins) را در خود نگاه داشته است. در نزدیکی این مکان، موزه دیگری به نام موزه رودین (Rodin Museum ) هم وجود دارد که عظیمترین مجموعه از کارهای تندیس گری پاریس در بیرون از این شهر را در خود جای داده است.

بنیاد بارنز

بنیاد بارنز (Barnes Foundation ) بین سال های 1912 و 1951 توسط آلبرت بارنز (Albert Barnes) که یک مهندس شیمی ثروتمند بود ساخته شد. این محل، مجموعه ای از نقاشی های مدرن، امپرسیونیست و پست امپرسیونیست است. در میان 3000 شاهکار هنری این مجموعه، آثاری از هنرمندان مشهور دنیا وجود دارد ازجمله 59 اثر از متیس، 64 اثر از پیکاسو، 16 اثر از مودیگلیانیز (Modiglianis) و 7 اثر از ونگوک (Van Goghs). بارنز با کنار هم قرار دادن دوره های زمانی، نواحی جغرافیایی و سبک ها مجموعه ای به مساحت چند مترمربع خلق نموده است که با تماشای آن می توانید به یک بینش هنری دست یابید.

نقاشی های دیواری

تماشای آثار هنری در هوای آزاد ایده بسیار جالبی می تواند باشد. فیلادلفیا پایتخت نقاشی های دیواری در دنیا محسوب می گردد؛ به طوری که بیش از 4000 نقاشی دیواری در آن دیده می گردد. این آثار هنری در طول 30 سال کشیده شده اند و البته این رقم همچنان در حال افزایش است. پیشنهاد می کنیم در یکی از تورهای پیاده روی بازدید از نقاشی های دیواری فیلادلفیا عضو شوید و با صرف تنها 2 ساعت از وقت خود اطلاعات جالبی کسب کنید؛ اطلاعاتی در خصوص داستان های مردم، مکان های مختلف و ریشه هریک از این نقاشی های دیواری.

بازار ترمینال

بازار ترمینال که قدیمی ترین بازار کشاورزان در آمریکا است، از سال 1892 فعالیت بی وقه خود را شروع نموده است. در این محل بیش از 80 تاجر مشغول به فعالیت هستند. در این بازار می توانید محصولات تازه، انواع گوشت و غذاهای دریایی متنوع و خوشمزه را خریداری کنید. اما جاذبه اصلی این بازار وجود انواع مختلف غذاهای بین المللی و محلی در آن است که هر گردشگری را به سوی خود می کشاند. در این بازار می توانید کالاهای ویژه پنسیلوانیایی-هلندی را خریداری کنید. علاوه بر کالاهای مکزیکی کالاهای تایلندی، آلمانی و چینی هم پیشنهادهای خوبی هستند.

اگر هم فقط به قصد خوردن صبحانه به این محل رفتید، 5 مغازه نانوایی و شیرینی پزی در این بازار وجود دارد که قطعا از خرید از آن ها لذت خواهید برد.

کنیسه فرانک لیورد رایت

بث شلوم (Beth Sholom) در نواحی اطراف شهر فیلادلفیا در پارک الکینز (Elkins Park) واقع شده است. این کنیسه (پرستشگاه یهودیان) تنها کنیسه طراحی شده توسط فرانک لیورد رایت (Frank Lloyd Wright)، معمار و طراح داخلی معروف آمریکایی است که بیش از 1000 بنا را طراحی نموده است. این مکان مقدس در سال 1959 به بهره برداری رسیده است. شکل ظاهری این بنا که به صورت برج هرمی با جداره های شیشه ای است تداعی نماینده خیمه و کوهی است که حس تقدس جمعی را منتقل می سازد. در داخل این برج شیشه ای هرمی مملو از نور طبیعی حاصل از صفحه هایی از جنس پلکسی گلاس رنگی است. این صفحه ها در کنار هم شبیه بادبادکی 3 بعدی هستند که فرانک رایت آن ها را سبد نور نامیده است.

سخن آخر اینکه در فیلادلفیا رستوران های معرکه ای با فضاهای زیبا وجود دارد؛ رستوران هایی که انواع غذاهای آمریکایی را با مواد غذایی محلی طبخ می نمایند و چشیدن این طعم های جدید خالی از لطف نیست.

منبع: کجارو
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1332

به "سفر به آمریکا: فیلادلفیا؛ ایالت پنسیلوانیای" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر به آمریکا: فیلادلفیا؛ ایالت پنسیلوانیای" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آمریکا: فیلادلفیا؛ ایالت پنسیلوانیای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید