بخش خصوصی اولین ماهواره مکعبی را در کشور خواهد ساخت

به گزارش مجله سلنا، نماینده دپارتمان یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه فضایی گفت: اولین ماهواره مکعبی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشور ساخته خواهد شد.

بخش خصوصی اولین ماهواره مکعبی را در کشور خواهد ساخت

سجاد غضنفریان نماینده دپارتمان فضایی شرکت مهندسی نانو سامانه در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرنگاران با اشاره به اینکه این مجموعه از چهار سال پیش کار خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: تقریباً از 2 سال پیش به صورت تخصصی با استارت آپ فضا کار خود را آغاز کردیم و به صورت تخصصی بر روی ماهواره های مکعبی تمرکز داریم، اما در صنعت فضایی نیز فعالیت کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه اولین ماهواره خصوصی کشور در این استارت آپ در حال ساخت است، گفت: شاید یکی از مهمترین دستاورد های ما این باشد که سعی کردیم آنچه در توانمان بوده و امکان عرضه آن خصوصاً در حوزه آموزش و انتقال تجربه و مهارت وجود داشته باشد، در قالب یک پلتفرم آنلاین در اختیار همه متخصصینی که به این مباحث نیازمندند قرار دهیم و با توجه به اینکه بخش خصوصی در حوزه فضایی ایران چندان ورود نداشته تلاش کردیم تا جزئیات حوزه فضایی را به بخش خصوصی با مباحث تجاری آن ارائه کنیم تا این حوزه را بهتر بشناسند و البته به همین دلیل خوشبختانه برای چند پروژه سرمایه گذار خصوصی جذب کرده ایم.

نماینده دپارتمان فضایی شرکت مهندسی نانوسامانه ادامه داد: در حال حاضر وضعیت ما در حوزه صنایع فضایی در سطح بین الملل مطلوب نیست، اما همه تلاشمان را کرده ایم تا از این غافله عقب نمانیم، اما متاسفانه قوانین دست و پاگیر به نوعی خودتحریمی مبدل شده است و باید توجه ویژه ای به رفع آن شود.

غضنفریان با تاکید بر اینکه حمایت تنها به معرفی و تقدیر از استارت آپ ها ختم نمی شود، اضافه کرد: حمایت فقط این نیست که ما استارت آپ ها را معرفی کنیم یا جلسات مختلف برگزار کرده و موفقیت های آن ها را جشن بگیریم، البته این کار ها خوب و لازم است اما کارگشا نیست.

نماینده دپارتمان فضایی شرکت مهندسی نانوسامانه اعلام کرد: حمایت اصلی این است که به گام پنجمی برسیم که سازمان فضایی به آن اشاره کرده است، این گام معین می کند که ما چه راستای را طی کنیم و برای رسیدن به این اهداف نباید مسائل حقوقی و قوانینی که ممکن است در راستا یک استارت آپ با شرایط خاصی مثل استارت آپ های فضایی قرار بگیرد، محدودیت ایجاد کرده و یا فرصت ها را از آن ها بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 412

به "بخش خصوصی اولین ماهواره مکعبی را در کشور خواهد ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش خصوصی اولین ماهواره مکعبی را در کشور خواهد ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید