نمایشگاه اصفهان فرصتی برای معرفی قابلیت های 31 استان کشور

به گزارش مجله سلنا، یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی در اصفهان را می توان فرصتی مناسبی برای معرفی قابلیت های بخش خصوصی و جاذبه های گردشگری 31 استان کشور دانست.

نمایشگاه اصفهان فرصتی برای معرفی قابلیت های 31 استان کشور

به گزارش خبرنگاران، این نمایشگاه که روز گذشته با حضور دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به طور رسمی گشایش یافت، میزبان فعالان صنعت گردشگری و نیز هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی 31 استان کشور و نیز تعدادی از کشورهای خارجی است که می تواند یک فرصت مناسب برای شناخت هرچه بیشتر کشورها از فرصت ها و ظرفیت های یکدیگر باشد.

حضور 300 مشارکت کننده

در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی 300 مشارکت کننده در 9هزار مترمربع فضای نمایشگاهی محصولات خود را عرضه می کنند. حضور فعال شرکت های حمل ونقل هوایی و دریایی، هتل ها، اقامتگاه های بوم گردی، مراکز علمی، استارت آپ ها و NGOها در این نمایشگاه می تواند باعث رونق گردشگری شود.

دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری و نقش آن در اقتصاد کشور گفت: درآمد ناخالص ملی کشور از منظر گردشگری سال گذشته بر اساس گزارش بانک مرکزی 11.8 میلیارد دلار بوده است.

او اضافه کرد: گردشگری ایران در سال 1397 رقم 52درصد نسبت به سال 1396 رشد داشته است.

مونسان اضافه کرد: گردشگری نوظهورترین صنعت بشری است که به صورت توأمان بر ساختار اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جوامع تأثیر مثبت می گذارد.

او ادامه داد: امروزه برای ایجاد یک شغل در صنایع بزرگ بین 500 تا یک میلیارد تومان نیاز است، درحالی که برای ایجاد یک شغل در گردشگری به رقمی کمتر از 50میلیون تومان نیاز است.

هزینه ای که جهان برای هر گردشگر می کند

مونسان گفت: امروزه در کشورهای پیشرفته به ازای هر گردشگر بین 1/7 تا 2 دلار جهت تبلیغات و بازاریابی گردشگری هزینه می شود درحالی که این رقم در ایران به چند سنت هم نمی رسد.

معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: امسال برای اولین بار در تعطیلات عید فطر با موج سفر هم وطنان در ابعاد سفرهای نوروزی روبرو شد یک که ناشی از جایگاه ویژه مقوله سفر درسید مصرف خانوار ایرانی است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در سال 97 پیروز به ایجاد 203هزار شغل در حوزه های صنایع دستی و گردشگری شدیم.

او گفت: ایجاد یک شورا و کمیته متشکل از تمامی دستگاه های دولتی و اتحادیه های صنفی نقش مهمی در اداره واحد و متشکل میدان عظیم نقش جهان اصفهان خواهد داشت. مصمم هستیم تا بر اساس تدوین ضوابط جدید، در هتل های جدیدالتأسیس حداقل یک فروشگاه صنایع دستی ایجاد شود. به جد می توان گفت هر گردشگر خارجی که به ایران سفرکرده تبدیل به سفیر فرهنگی ایران شده است.

350 غرفه از 31 استان کشور

نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان در زمینی به مساحت 12هزار مترمربع و در 4 سالن در محل نمایشگاه بین المللی اصفهان برگزار می شود.

در این نمایشگاه 350 غرفه پیش بینی شده و شاهد حضور هنرمندان صنایع دستی و گردشگری 31 استان کشور هستیم.

حضور پررنگ اصناف، بخش دولتی و بخش خصوصی

حضور جوامع تفریحی، جامعه تورگردانان، جامعه هتلداران، جامعه سفره خانه داران، جامعه اقامتگاه های بوم گردی، حضور سرمایه گذاران گردشگری استان در بیش از 10 غرفه، حضور هنرمندان صنایع دستی، تولیدکنندگان و مراکز نوین تجارت الکترونیک در حوزه صنایع دستی در نمایشگاه و مشارکت ارگان های مرتبط با گردشگری همچون استانداری، شهرداری اصفهان، شهرداری بیش از 30 شهرستان، کنندگی وزارت امورخارجه در استان، شرکت نمایشگاه های بین المللی استان، اتاق بازرگانی استان و اداره کل میراث استان از ویژگی های این نمایشگاه است.

برگزاری 26 نشست

در این نمایشگاه همچنین 26 نشست برگزار می شود که نشست نقش سفارتخانه ها در توسعه گردشگری و ترویج صنایع دستی ایران، کنفرانس توسعه گردشگری اصفهان در سال 2020، نقش برندسازی در توسعه صنایع دستی، نشست حمل ونقل نوین و توسعه صنایع دستی، نشست سیاست گذاری در توسعه پایدار گردشگری، نشست نقش رسانه در توسعه پایدار گردشگری، نشست همگرایی مسئولان گردشگری 13 خواهرخوانده اصفهان، نقش اصفهان در توسعه گردشگری سلامت، نشست روسای کمیسیون های گردشگری کلان شهرهای ایران و ... از مهم ترین این نشست هاست.

حضور کنندگان بین المللی

حضور سه ایل عشایر استان اصفهان شامل عرب جرقویه، بختیاری و قشقایی و ارائه برنامه های فرهنگی و محصولات عشایر، حضور کشورهای، اسپانیا، ازبکستان، عراق، کویت، مالزی، پاکستان، چین و کوبا و... در نمایشگاه از دیگر بخش های مهم این نمایشگاه است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 231

به "نمایشگاه اصفهان فرصتی برای معرفی قابلیت های 31 استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه اصفهان فرصتی برای معرفی قابلیت های 31 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید