برترین دستاوردهای رسانه ای بومی با حضور رئیس صداوسیما تجلیل شدند، رونمایی از 12 طرح دانش بنیان

به گزارش مجله سلنا، اختتامیه پانزدهمین اجلاس فناوری رسانه با حضور دکتر علی عسکری رییس رسانه ملی و رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی برگزار گردید.

برترین دستاوردهای رسانه ای بومی با حضور رئیس صداوسیما تجلیل شدند، رونمایی از 12 طرح دانش بنیان

به گزارش خبرنگار ، اختتامیه پانزدهمین اجلاس فناوری رسانه با حضور علی عسکری رییس رسانه ملی، رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی روز چهارشنبه 30 آبان آغاز شد.

دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی از دوازده طرح دانش بنیان از مجموعه دستاورد های بومی سازی بخش فنی صنعت رسانه کشور رونمایی کرد.

در ادامه مراسم، علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی با اشاره به موفقیت برگزاری پانزدهمین اجلاس فناوری رسانه گفت: بعد از برگزاری موفق اجلاس چهاردهم کوشش های بسیاری انجام شد تا این اجلاس با نوآوری و تنوع برگزار گردد. امیدواریم این اجلاسی که با شعار توانمندی ایرانی، رسانه جهانی کار خود را آغاز کرد و به این مرحله رسید، گام مهم و راه گشایی در مسیر تحقق این شعار مهم و راهبردی در کشور باشد. در این اجلاس محور های بسیاری در نظر گرفته شد و می توان به نشست های تخصصی اشاره نمود که با حضور متخصصان برگزار گردید.

وی مطرح نمود: این نشست ها شامل 32 سمینار مختلف در زمینه موضوعات هوش مصنوعی، بستر های نوین انتقال، انتشار و فضای مجازی بود. همچنین موضوعات مرتبط با فناوری نوین فضایی و زمینی و موضوعات مهم ارائه شد.

علیدادی اعلام کرد: در هر نهاد و ارگانی تحول و نوآوری بخش مهمی از بنیان یک سازمان را تشکیل می دهد، طرح های خلاقانه و ایده های نوآورانه موضوع مهم و راهبردی برای سازمان صدا و سیما تلقی می گردد. در این اجلاس حدود 160 طرح خلاقانه و نوآورانه که به محصول نهایی رسیده ارائه شد که برای استفاده در سازمان صدا و سیما و شرکت هایی که با موضوع صنعت رسانه فعالیت می نماید می تواند بسیار موثر و قابل بهره برداری باشد.

معاون توسعه و فناوری رسانه گفت: یکی از برجسته ترین نقاط و محور های پانزدهمین اجلاس، نمایشگاه صنعت رسانه بود که این نمایشگاه با حدود 136 شرکت داخلی تشکیل شد و از نوآوری های این نمایشگاه می توان به حضور 40 استار تاپ ها اشاره نمود.

علیدادی مطرح نمود: محور پژوهشی اجلاس، ارائه مقالات علمی، مقالات برتر و پژوهشی بود که بیش از 115 مقاله علمی سطح بالا در این اجلاس ارائه شد. البته باید گفت سازمان صدا و سیما یک سازمان قدرتمند از نظر محتوایی و زیر ساختی است که اداره آن در گستره مرزهای جمهوری اسلامی و خارج از آن اقتدار خاصی را طلب می نماید.

وی توضیح داد: تشکیل کمیسیون فنی، ارزیابی مجموعه زیر ساختی سازمان صدا و سیما اتفاق بسیار مهمی است که در چند ماه گذشته صورت گرفت. ارزیابی نقاط ضعف و قوت فنی و مدیریتی مجموعه زیر ساخت فناوری رسانه در گستره ملی و بین المللی اجرا شده است و 8 کمیسیون مسئول این ارزیابی و آنالیز ها را به عهده داشتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 62

به "برترین دستاوردهای رسانه ای بومی با حضور رئیس صداوسیما تجلیل شدند، رونمایی از 12 طرح دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین دستاوردهای رسانه ای بومی با حضور رئیس صداوسیما تجلیل شدند، رونمایی از 12 طرح دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید