بیانیه مشترک روسیه؛ آمریکا و فرانسه برای توقف فوری درگیری های قره باغ

به گزارش مجله سلنا، روسیه، فرانسه و آمریکا در بیانیه ای مشترک بار دیگر از طرف های درگیر در قره باغ خواهان توقف اقدامات نظامی و برقراری آتش بس در این منطقه شدند.

بیانیه مشترک روسیه؛ آمریکا و فرانسه برای توقف فوری درگیری های قره باغ

جهت دریافت خدمات هزینه ساخت ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه بیانیه مشترک سران گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا (شامل ای. پوپوف از روسیه، س. ویسکونتی از فرانسه و ای شفر از آمریکا) را منتشر کرد که در آن ادامه خشونت ها در منطقه مناقشه قره باغ و نیز حملات به مناطق مسکونی در ارمنستان و جمهوری آذربایجان محکوم شده است.

در این بیانیه از افزایش شمار قربانیان در بین غیرنظامیان ابراز نگرانی و خاطرنشان شده است: انتخاب غیرنظامیان به عنوان اهداف برای حمله یا تهدید ساکنان محلی تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست.

سران گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا از طرف های درگیر دعوت به رعایت کامل تعهدات بین المللی خود در محافظت از غیرنظامیان شده اند.

در ادامه بیانیه مشترک گفته شده است: شرکت نیروهای خارجی در مناقشه به کوشش های برای دستیابی به صلح در منطقه ضربه می زند.

سران گروه مینسک همچنین با استناد به بیانیه مشترک روسای جمهوری روسیه، فرانسه و آمریکا که روز پنجشنبه منتشر شد بار دیگر خواهان برقراری آتش بس و ازسرگیری مذاکرات بدون هرگونه پیش شرط شدند.

سه کشور در خاتمه بیانیه مشترک خواهان توقف درگیریهای مسلحانه برای اهداف انساندوستانه در قره باغ شدند تا با همکاری سازمان امنیت و همکاری اروپا و کمیته بین المللی صلیب سرخ اجساد سربازان کشته شده از میدان های نبرد تخلیه گردد.

روسای جمهوری روسیه، آمریکا و فرانسه روز پنجشنبه هفته گذشته در بیانیه ای مشترک خواهان خاتمه فوری درگیری میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مساله قره باغ شدند.

ولادیمیر پوتین، دونالد ترامپ و امانوئل مکرون در این بیانیه تاکید کردند که به عنوان روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، قاطعانه تشدید خشونت ها در قره باغ را محکوم می نمایند.

روز یکشنبه هفته گذشته (ششم مهرماه جاری) درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سر گرفته شد و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای، نیروهای ارمنستان را شروع نماینده عملیات و نخست وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را شروعنماینده حمله دانست.

پس از درگیری های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیرماه) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی نزد هر دو طرف شد، جنگ لفظی و بعضی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش بینی نموده بود. دو کشور چندین دهه برسر مالکیت منطقه قره باغ با یکدیگر اختلاف دارند.

در سال 1994 میلادی، به دنبال درگیری های چهارساله نظامی دو کشور، بعضی دولت های اروپایی و منطقه برای خاتمه دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و خاتمه با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، اما کوشش های بین المللی برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به امروز نتیجه ای نداشته است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1121

به "بیانیه مشترک روسیه؛ آمریکا و فرانسه برای توقف فوری درگیری های قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه مشترک روسیه؛ آمریکا و فرانسه برای توقف فوری درگیری های قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید