تقابل ادامه دار هند و پاکستان بر سر افغانستان، هند برای افغان های اخراجی از پاکستان خانه می سازد

به گزارش مجله سلنا، سفیر هند در کابل گفت: کشورش طرحی را به منظور ساخت آپارتمان های ارزان قمیت برای پناهجویانی که به اجبار از پاکستان اخراج می شوند، دارد.

تقابل ادامه دار هند و پاکستان بر سر افغانستان، هند برای افغان های اخراجی از پاکستان خانه می سازد

جهت دریافت خدمات طراحی محوطه باغ و ویلا ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، مانپریت ویهرا سفیر هند در کابل در ملاقات با وزیر شهرسازی افغانستان خاطرنشان کرد که این کشور آمادگی دارد تا آپارتمان های ارزان قمیت به ارزش 450 میلیون دلار برای پناهجویان افغان بسازند.

سادات منصورنادری وزیر شهرسازی در افغانستان نیز در این ملاقات گفت: این آپارتمان های قرار است در هماهنگی کامل با طرح توسعه شهری وزارت شهرسازی ساخته شوند.

ماه گذشته نیز سوبارایدو کارمند ارشد وزارت خارجه هند اعلام نموده بود که هند کوشش دارد تا برای پناهجویان افغانی که به کشورشان باز می گردند، آپارتمان های ارزان قیمت با قیمت مناسب بسازد.

با این وجود هند در تقابل با پاکستان کوشش دارد تا برای اسکان پناهجویان افغان که به صورت اجباری از پاکستان اخراج می شوند، ساخت این آپارتمان ها را شروع نمایند.

در پی تنش در راوبط کابل-اسلام آباد دیده بان سازمان حقوق بشر گزارش داد که دولت پاکستان در روندی غیر قانونی دست به اخراج اجباری پناهجویان افغان زده و در امسال بیش از 600 هزار پناهجوی افغان را اخراج نموده است.

پس از حملات اخیر تروریستی در پاکستان که از سوی جماعت الاحرار شاخه انشعابی طالبان پاکستانی در این کشور صورت گرفت نیروهای امنیتی پاکستان دست به عملیات های گسترده ای برای سرکوب و بازداشت پناهجویان افغان در این کشور زده است.

هند در چند سال اخیر بیش از 3 میلیارد دلار به افغانستان یاری نموده است و پروژه های زیربنایی مانند بند سلما و بندرچابهار در ایران را تکمیل نموده است.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 789

به "تقابل ادامه دار هند و پاکستان بر سر افغانستان، هند برای افغان های اخراجی از پاکستان خانه می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقابل ادامه دار هند و پاکستان بر سر افغانستان، هند برای افغان های اخراجی از پاکستان خانه می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید