کوشش استیو جابز برای فراوری گوشی هوشمند با طراحی آی پاد

به گزارش مجله سلنا، شرکت های بزرگ همواره در پی طرح های نوآورانه هستند، اما همه آن ها به بهره برداری و فراوری نمی رسد. به تازگی مشخصات یک نمونه اولیه آیفون با طراحی آی پاد منتشر شده است.

کوشش استیو جابز برای فراوری گوشی هوشمند با طراحی آی پاد

به گزارش خبرنگاران، شرکت اپل اولین آیفون خود را در سال 2007 معرفی نموده بود. با این حال، پیش از انتشار آیفون که فرایند کلی این شرکت را عوض کرد، اپل بعلاوه در حال کار بر روی تعدادی از مدل های اولیه مخفیانه بود. اکنون، یکی از این نمونه های اولیه افشا شده است. این مدل دارای ویژگی های کاملا منحصر به فرد است.

این نمونه اولیه به وسیله Tony Fadell در وبسایت TechCrunch به اشتراک گذاشته شده است. تونی فادل از سال 2000 به بعد نقش مهمی در توسعه iPod داشته است. به تازگی، فادل جزئیاتی را در خصوص زمان کار خود در این غول آمریکایی به اشتراک گذاشته است. ظاهراً قبل از اولین آیفون، این شرکت فقط آی پاد را به عنوان گوشی تلفن در خط فراوری داشت؛ بنابراین هنگام کار بر روی بعضی از نمونه های اولیه، این برند در حال آنالیز ایده افزودن قابلیت های یک گوشی هوشمند به یک iPod بود.

بنابراین، یکی از نمونه های اولیه طراحی منحصر به فردی داشت که شامل دایره کلیک آی پاد بود. فادل گفت که این مدل اولیه به وسیله یک سازنده شخص ثالث در مراحل اولیه توسعه iPod Phone ساخته شده است. این مدل شامل یک دوربین و یک طرح رنگی است که شبیه اولین آیفون واقعی است. در این طرح کاربران می توانند با یک چرخش به سرعت قسمت پایین آی پاد را تغییر دهند تا آن را به تلفن تبدیل نمایند.

ظاهراً خود استیو جابز به شدت اصرار نموده بود که تیم اپل به جای ساخت یک دستگاه کاملاً تازه، یک گوشی آی پاد بسازد. این امر به علت محبوبیت طراحی نمادین آی پاد بود که شامل دایره کلیک می شد. با این حال، به زودی متوجه شد که استفاده از دایره کلیک برای گوشی تلفن، چندان کاربردی نیست. بنابراین، به طراحی صفحه نمایش بزرگ و تمام لمسی و سیستم عامل مبتنی بر Mac OS X تغییر عقیده داد.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2214

به "کوشش استیو جابز برای فراوری گوشی هوشمند با طراحی آی پاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش استیو جابز برای فراوری گوشی هوشمند با طراحی آی پاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید