تیم ملی واترپلو امیدوار به برگزاری پلی آف انتخابی المپیک

به گزارش مجله سلنا، مربی تیم ملی واترپلو گفت: فدراسیون شنا قزاقستان شفاهی به مسئولان فدراسیون ایران اعلام نموده که حاضرند در یک تک مسابقه پلی آف با تیم ایران بازی کند و ما منتظر تاریخ و مکان این مسابقه هستیم.

تیم ملی واترپلو امیدوار به برگزاری پلی آف انتخابی المپیک

به گزارش خبرنگاران، بعد از لغو مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک واترپلو از سوی قزاقستان، قرار شد قهرمانان بازی های آسیایی 2018 (تیم ملی مردان قزاقستان و تیم ملی زنان چین) راهی المپیک شوند که فدراسیون شنا شیرجه و واترپلو ایران نسبت به این موضوع اعتراض کرد و به فدراسیون جهانی نامه زد که طبق قانون باید یک بازی پلی آف بین تیم های مدعی برگزار گردد. اکنون گویا احتمال برگزاری این مسابقه پلی آف قوت گرفته و مربی تیم ملی واترپلو می گوید که منتظر اعلام تاریخ و زمان برگزاری آن هستیم.

وحید رضایی در گفت و گو با خبرنگاران، با خاتمه یافتن اردوهای تیم ملی واترپلو اظهار کرد: در حال حاضر بازیکنان از خودشان مراقبت و به صورت انفرادی تمرین می نمایند. البته می دانید که همه اماکن ورزشی برای ضدعفونی شدن برای کنترل شیوع ویروس کرونا تعطیل است ولی بازیکنان نمی توانند صد در صد از تمرینات دور بمانند. خیلی نمی توانند کار خاصی انجام دهند و فقط باید فعالیت نرمال داشته باشند تا دوباره بتوانیم دور هم جمع شویم. ما هم همه توصیه های لازم را به آنها نموده ایم.

وی در مورد پاسخ فینا برای برگزاری پلی آف انتخابی المپیک توکیو گفت: فدراسیون ایران اعتراض و درخواست خود را کتبی به فدراسیون جهانی داده و جدای از آن با رییس کمیته فنی فدراسیون جهانی شنا و رییس فدراسیون قزاقستان صحبت نموده است. منتظر هستیم به ما تاریخ و مکان برگزاری مسابقه پلی آف را اعلام نمایند. قانون فینا از ما و از درخواست ما حمایت می نماید و نمی توانند تیمی را بدون مسابقه به المپیک بفرستند.

مربی تیم ملی واترپلو ادامه داد: طبق صحبتی که قزاقستان شفاهی با ما داشته اعلام نموده است که حاضر هستند با ما بازی نمایند تنها باید این اتفاق برای تیم ملی زنان نیز بیفتد (تیم زنان چین که قهرمان بازی های آسیایی شده بود قرار است راهی المپیک گردد). اگر قرار باشد برای تیم های مردان انتخابی برگزار گردد باید برای تیم های زنان نیز این اتفاق رخ دهد. حال اگر بتوانند این مسائل را حل و فصل نمایند حتما باز پلی آف انجام خواهد شد. فدراسیون ایران به جد پیگیر این موضوع است و حق ورزشکارهای ما است که در این تورنمنت شرکت نمایند.

او اضافه نمود: واترپلوئیست های ما بسیار تمرین کردند و آماده هستند. این پلی آف یک محکی است برای تیم ما که ببینیم عیار تیم ما بعد از بازی های آسیایی چقدر شده است. بعد از 44 سال واترپلو ایران در بازی های آسیایی به مدال رسید ولی آنطور که باید و شاید به آن رسیدگی نشد. تنها فدراسیون هر چه در توان داشت برای تیم ملی گذاشت. اکنون هم فدراسیون بسیار دنبال است که اگر قرار است مسابقه پلی آف برگزار گردد زودتر به ما اطلاع داده گردد تا زمان کافی برای آمادگی تیم ملی داشته باشیم. جوری نباشد که در عمل صورت گرفته قرار بگیریم. در مورد بهداشت جهانی هم فدراسیون پیش بینی نموده که تست سلامت طبق استانداردهای جهانی گرفته گردد زمان هم بگذرد تا چیزی مانع برگزاری این بازی پلی آف نگردد.

مربی تیم ملی واترپلو در مورد مسابقات انتخابی المپیک در هلند نیز گفت: با توجه به تعویق مسابقات انتخابی زنان در ایتالیا احتمالا مسابقات انتخابی مردان در هلند نیز دستخوش تغییر خواهد شد، اما هنوز به ما اعلام ننموده اند. البته اخباری هم از تعویق بازی های المپیک داریم و این موضوع در حد حدس و گمان است. چون ژاپن میزبان هم با این ویروس درگیر است و تقریبا بیشتر کشورها درگیر کرونا هستند. ما منتظریم فصل بهار گردد و در سال جدید ببینیم چه می گردد.

رضایی گفت: ما به هلند اعلام کردیم که در آن مسابقات شرکت نخواهیم کرد. حق و حقوق ما باید محفوظ بماند. این ها می خواستند ما را سریع در عمل صورت گرفته قرار دهند که قزاق راهی المپیک گردد و ما راهی انتخابی هلند. به ما گفته بودند که سریع برای انتخابی هلند اعلام آمادگی کنید که اگر ایران و پشت آن تیم های کره و سنگاپور به آن انتخابی نروند تیم های اروپایی را جایگزین نمایند که ما با اعتراض قصه را تغییر دادیم. حالا منتظریم ببینیم چه تصمیمی گرفته می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 767

به "تیم ملی واترپلو امیدوار به برگزاری پلی آف انتخابی المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی واترپلو امیدوار به برگزاری پلی آف انتخابی المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید