حریق بزرگ در مجتمع بازار گل امام رضا (ع) ، آتش نشان ها مانع انفجار شدند

به گزارش مجله سلنا، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع آتش سوزی در مجتمع بازار گل امام رضا (ع) خبر داد.

حریق بزرگ در مجتمع بازار گل امام رضا (ع) ، آتش نشان ها مانع انفجار شدند

به گزارش خبرنگاران، سید جلال ملکی درباره وقوع آتش سوزی در مجتمع بازار گل امام رضا، گفت: وقوع حادثه حریق در بازار گل امام رضا (ع) در ساعت 11:26 ظهر امروز به سامانه 125 اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش نشانان سه ایستگاه را به همراه تجهیزات و امکانات کامل به محل حادثه واقع در خیابان خاوران اعزام کرد.

او اضافه کرد: با حضور آتش نشانان در محل مشاهده شد که یک راستا از این بازار شامل حدود 17 الی 18 غرفه به وسعت جمعاً حدود 200 مترمربع آتش گرفته است. غرفه هایی که آتش گرفته بودند نظیر خیلی از قرفه های دیگر این بازار با مصالح نا ایمن مثل لوله های داربست و ورق های پلاستیکی، بنر و پارچه های برزنتی که قابل اشتعال هستند؛ پوشیده شده بود و کاملاً این بخش شعله ور بود و دچار آتش سوزی شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهرانبیان داشت: از آنجا که این بخش از بازار گل به اصطلاح راسته خشکه فروشان بود و مواد داخلشان قابل اشتعال است، همین امر مزید بر علت برای توسعه آتش سوزی شده بود. از سوی دیگر آتش نشانان از داخل این غرفه ها همزمان با خاموش کردن آتش چندین سیلندر 11 کیلویی گاز را خارج کردند که خوشبختانه قبل از اینکه این کپسول ها منفجر شوند این ها را خارج کردند که اگر انفجاری رخ می داد می توانست شرایط را وخیم تر کند.

ملکی با بیان اینکه خوشبختانه با عملیات به موقع و حضور سریع آتش نشانان از توسعه بیشتر آتش و وقوع انفجار در این بازار گل و سرایت آتش به اطراف غرفه های آتش گرفته جلوگیری شد، اضافه کرد: مورد مصدومیت و تلفات جانی هم نداشتیم و در حال حاضر آتش نشانان عملیات لکه گیری را هم به خاتمه رسانده اند و در حال ایمن سازی محل اند. تا دقایقی دیگر محل را تحویل مالکان خواهند داد.

او خاطر نشان کرد: این بازار در گذشته هم چندین بار دچار آتش سوزی شده بود. علیرغم بازدیدها و اخطارهایی که به دفعات داده شده بود، بسیاری از مالکان و مسئولان ترتیب اثری نداده اند و نگران این هستیم که خدایی نکرده اتفاق وخیم تری در اینجا رخ دهد. از هیأت مدیره محترم و از عزیزانی که در این بخش فعالیت می کنند خواهش می کنیم همزمان با کسب و کار به فکر ایمن سازی محل کار خود نیز باشند تا اتفاق تلخی رخ ندهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1402 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2372

به "حریق بزرگ در مجتمع بازار گل امام رضا (ع) ، آتش نشان ها مانع انفجار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریق بزرگ در مجتمع بازار گل امام رضا (ع) ، آتش نشان ها مانع انفجار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید