خبرنگاران توسعه فضای سبز در سه روستای مرزی گنبدکاووس آغاز شد

به گزارش مجله سلنا، گنبدکاووس - خبرنگاران - توسعه فضای سبز سه روستای چپرقویمه، اوخی تپه و دانشمند در مناطق مرزی و شمالی گنبدکاووس که دارای اقلیم خشک و کم باران هستند عصر امروز پنجشنبه با حضور مسوولان منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان آغاز شد.

خبرنگاران توسعه فضای سبز در سه روستای مرزی گنبدکاووس آغاز شد

در این مراسم حدود هزار اصله نهال مثمر از گونه زیتون پیکوآل مقاوم به سرما، انجیر و انار به صورت رایگان بین اهالی این سه روستا توزیع شد.

نماینده مردم گنبدکاووس در این مراسم با مهم دانستن توسعه فضای سبز در مناطق روستایی این شهرستان بویژه نواحی شمالی آن گفت که کاشت درخت در محیط روستا و بوته و نهال کاری در مراتع برای جلوگیری از بیابانی شدن منطقه امری ضروری است.

امانقلیچ شادمهر تاکید کرد که باید با نهادینه کردن فرهنگ کاشت درخت در مناطق روستایی بالاخص نواحی شمالی، شادابی و سرسبزی را برای مردم منطقه به ارمغان آورد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نیز در این مراسم گفت که امسال باهدف توسعه فضای سبز در 500 هکتار از اراضی استان جنگل کاری شد ضمن اینکه توسعه فضای سبز در مناطق شمالی گلستان که دارای اقلیم خشک و بیابانی است، با همکاری دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها و جوامع محلی در دستور کار این اداره کل واقع شده است.

عبدالرحیم لطفی افزود: از سال آینده فعالیت های مرتبط با توسعه فضای سبز و درختکاری در مناطق شمالی گلستان باقوت بیشتری انجام خواهد شد و برای جلوگیری از خورده شدن نهال ها توسط احشام از فنس های آهنی استفاده می شود.

همچنین رییس اداره منابع طبیعی گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت که امسال در هفته منابع طبیعی (15 تا 21 اسفند) و یک ماه قبل از آن 100 هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر به منظور غرس در نقاط مختلف روستایی و شهری و زراعت چوب توزیع شد.

فرشید رحمانی افزود: بخشی از این نهال ها در اختیار دهیاران و شوراهای روستاها برای غرس در معابر روستا و یا ایجاد بوستان قرار گرفت ضمن اینکه این اداره آمادگی دارد به روستاهایی که ظرفیت ایجاد بوستان دارند، نهال رایگان توزیع نماید.

وی همچنین با قدردانی از خبرگزاری جمهوری اسلامی به دلیل انتشار گزارش درخصوص معضل کمبود فضای سبز در مناطق روستایی گنبدکاووس، افزود: از همه رسانه های ارتباط جمعی و فضای مجازی انتظار داریم برای فرهنگ سازی و تشویق مردم به کاشت درخت و توسعه فضای سبز دراین شهرستان تلاش نمایند.

خبرنگاران روز 23 اسفند گزارشی با عنوان کمبود فضای سبز معضل روستاهای گنبدکاووس منتشر کرده و در آن به معضل کمبود فضای سبز و دلیل رغبت کم اهالی روستاهای این شهرستان به کاشت درختان پرداخته بود.

شهرستان گنبدکاووس 370 هزار نفر جمعیت دارد که در دو نقطه شهری و 165 روستای دارای کد شناسایی و در گستره پنج هزار و 72 کیلومتر مربع سکونت دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1662

به "خبرنگاران توسعه فضای سبز در سه روستای مرزی گنبدکاووس آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توسعه فضای سبز در سه روستای مرزی گنبدکاووس آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید