خبرنگاران روایت زندگی مصطفی محدثی خراسانی به کتابفروشی ها رسید

به گزارش مجله سلنا، تهران- خبرنگاران- از سناباد شعر روایت زمانه و زندگی مصطفی محدثی خراسانی است که به تلاش حسین قرایی به رشته تحریر در آمده و روانه بازار نشر شده است.

خبرنگاران روایت زندگی مصطفی محدثی خراسانی به کتابفروشی ها رسید

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

از سناباد شعر، ثمره ساعت ها گفت وگو با محدثی خراسانی است که از راه طی شده اش سخن می گوید. تمام کوشش این قلم بر آن بوده که اتفاقات مهم ادبی از اولین تصاویری که محدثی در ذهن دارد تا امروز، سنجیده و ادیبانه بیان گردد.

مصطفی محدثی خراسانی متولد سال 1340 در شهرستان تایباد (خراسان جنوبی) است. وی از دوران کودکی به مشهد رفت و تحصیلات عالی را در همان جا گذراند. پس از انتقال به تهران، سردبیری فصلنامه شعر نیز به او واگذار شد. محدثی هم اکنون علاوه بر سردبیری مجله شعر، عضو شورای عالی شعر در صدا و سیمای جمهوری اسلامی است.

از آثار او می توان به شاعران پروازی، هزار مرتبه خورشید، گزیده ادبیات معاصر (مجموعه شعر) شماره 46 ، طنین کوه(شعر دفاع مقدس)، سلوک باران، شوق کعبه (نگاهی زیبایی شناسانه و فلسفی به مناسک حج) و گزیده غزلیات بیدل با نام از چیدن رنگ اشاره نمود.

کتاب از سناباد شعر از فصل های زمانه و زندگی، نمونه اشعار، در حدیث دیگران و به روایت تصویر تشکیل شده است.

نکته بارزی که خواننده را در این کتاب تا آخر جهت نگه می دارد، میان تیترهایی است که کل کتاب را به بخش های کوچک و خواندنی تبدیل نموده است. همچنین تسلط قرایی در راهنمایی بحث و مواظبت از جواب ها به نحوی که از دایره اصلی خارج نگردد از دیگر ویژگی های این کتاب است.

از سناباد شعر در 294 صفحه خود، نمونه هایی از اشعار محدثی خراسانی را نیز آورده و همچنین او را در بیان دیگران معرفی نموده و در پایان هم تصاویری رنگی را به خوانندگانش هدیه داده است.

قرایی با سئوالاتی سنجیده و کوتاه و محدثی نیز با جواب هایی فکر شده و قانع کننده باعث می شوند متنی روان و لذتبخش در برابر خواننده قرار گیرد که به غیر از لذت دانایی درباره شعر و شاعری، او را با حاشیه هایی جذاب و مفید از شخصیت های فرهنگی و ادبی کشور آشنا می نماید.

پیش از این آثاری چون از مشهد تا ژوهانسبورگ، از حوالی روشن صدا، همسایه صدر و صحت و در جستوجوی مهتاب با موضوع تاریخ شفاهی شعرا و نویسندگان انقلابی از حسین قرایی منتشر شده و قرار است این حرکت را درباره سایر شخصیت های مهم ادبی کشور ادامه دهد و آنچنان که می دانیم، می خواهد صدای گفتگوهایش را از قفسه خانه اش به روی کاغذهای کتاب بریزد و به زودی چندین عنوان از این مجموعه روانه بازار می گردد.

مصطفی محدثی خراسانی درباره یار دیرینش، شهید احمد زارعی در این کتاب می گوید:

ما هر چه که اطراف خودمان در حوزه فرهنگی می دیدیم، متوجه می شدیم یک سر آن به شخصی به نام احمد زارعی وصل می گردد. شروع بحث رسانه ای ادبیات انقلاب از احمد زارعی بود. شعر انقلاب در حوزه مطبوعات را از مجله پیغام انقلاب شروع کرد. قبل از اینکه نشریه ها صفحه ای راجع به انقلاب داشته باشند، ایشان جایگاهی را برای شاعران انقلاب عنوان نمود و خیلی ها کوشش می کردند که شعرشان به دست زارعی برسد و در مجله پیغام انقلاب چاپ گردد.

یا در جایی دیگر درباره رضا امیرخانی می گوید: من به شدت اعتقاد دارم که او شاعر هم هست. من با او یک سفر 10 روزه در ترکمنستان بودم و ارادت بسیار زیادی به جان شفاف این آدم دارم. فرد باسواد و جسور و خلاقی است و یقین دارم که شاعر هم هست.

محدثی خراسانی همچنین درباره ویژه نامه ای که در مجله شعر درباره قیصر امین پور منتشر کرد، تصریح می نماید:

برای شروع کار خیلی وسواس به خرج دادم تا به این نتیجه رسیدم که ویژه نامه ای برای قیصر امین پور منتشر کنم... قیصر شخصیتی داشت که محور وفاق شاعران انقلاب بود. اما خیلی ها مخالفت کردند. برخی ها خیال می کردند او دیگر شاعر انقلاب نیست. یکی می گفت: قیصر بیست سال است که مقابل انقلاب ایستاده است!

از سناباد شعر را انتشارات شهید کاظمی منتشر و روانه بازار کتاب نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 770

به "خبرنگاران روایت زندگی مصطفی محدثی خراسانی به کتابفروشی ها رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روایت زندگی مصطفی محدثی خراسانی به کتابفروشی ها رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید