تور گرجستان: راهنمای گردش در تفلیس برای کتاب دوستان

به گزارش مجله سلنا، شما به هر زمینه ای که علاقه مند باشید، در تفلیس جایی پیدا می کنید که شما را سرگرم کند. علاقه مندان به کتاب و فرهنگ نیز به راحتی می توانند سرگرمی مورد علاقه خود در این شهر را پیدا نمایند و از سفرشان لذت ببرند.

تور گرجستان: راهنمای گردش در تفلیس برای کتاب دوستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

تفلیس با بناهای تاریخی، معماری خیره نماینده و رستوران ها و کافه های شلوغ، مکانی فوق العاده برای علاقه مندان به کتاب است. اگر خوره کتاب و عاشق فضاهای فرهنگی هستید، می توانید با رزرو تور گرجستان، سفری منحصربه فرد تجربه کنید. در این مقاله می خواهیم چند کتاب فروشی (آن هایی که کتاب های انگلیسی می فروشند)، موزه های ادبی و حتی کافه هایی که می توانید در آن کتاب بخوانید یا در محیط آرامش بخش آن، بعدازظهر دل انگیزی را تجربه کنید، معرفی کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گرجستان، یک کتاب بخوانید

اولین و مهم ترین کاری که باید انجام دهید، این است که کتاب کاملی در خصوص گرجستان جست وجو و پیدا کنید.

کتاب های مختلفی در خصوص تاریخ، فرهنگ، سنت ها و گذشته نه چندان دور گرجستان وجود دارد که می توانید به راحتی پیدا و مطالعه کنید.

کتاب فروشی پروسپرو (Prospero)

اگر به هر دلیلی با خودتان کتابی به گرجستان نیاوردید، نگران نباشید. کتاب فروشی پروسپرو، قدیمی ترین کتاب فروشی کتاب های انگلیسی در تفلیس است و کتاب هایی از طیف گسترده ای از ژانرها را دارد که می توانید از میان آن ها، کتاب مورد علاقه تان را انتخاب کنید. میانگین قیمت کتاب ها بین 6.25 الی 14.58 دلار است. کتاب فروشی و کافه پشت خیابان Rustaveli واقع شده است و حیاط کوچک آن، جو فوق العاده آرامش بخشی را برای صرف یک فنجان قهوه، یک تکه کیک و خواندن کتابی در یک بعدازظهر زیبا فراهم نموده است.

گالری Biblus

گالری Biblus یک کتاب فروشی زنجیره ای گرجی است که بخشی از آن به کتاب های انگلیسی و روسی اختصاص یافته است. در این گالری می توانید کتاب های کلاسیک و بعلاوه آثاری از نویسندگان معاصر را پیدا کنید.

کتاب های گالری Biblus در مقایسه با کتاب های کتاب فروشی پروسپرو مقرون به صرفه تر و میانگین قیمت ها حدودا 3.33 دلار است. اگرچه ممکن است تنوع کتاب های اینجا به مقدار کتاب فروشی پروسپرو نباشد، اما ارزش بازدید دارد. در این گالری حتی می توانید بنشینید و در گوشه ای کتاب بخوانید و نگاهی گذرا به کتاب هایی که می خواهید خریداری کنید، بیندازید.

بازار کتاب

در انتهای خیابان Rustaveli، تقریبا در نزدیکی میدان آزادی، می توانید غرفه های کتاب فروشی را ببینید که کتاب های قدیمی به زبان گرجی یا روسی را به نمایش گذاشته اند، اما گاهی هم پیدا کردن کتاب های قدیمی انگلیسی زبان شما را شگفت زده می نماید. با این حال توجه داشته باشید که فروشندگان در طول فصل بهار و تابستان که هوا گرم تر است، بساط می نمایند.

کتابخانه مجلس ملی

برای اینکه بتونید از منابع کتابخانه بهره ببرید، باید حتما عضو آن باشید. با این حال می توانید در ساختمان آن چرخی بزنید و معماری زیبای آن را تحسین کنید. کتابخانه عمومی تفلیس در سال 1846 افتتاح شد و طول سال ها توسعه یافت و امروزه شامل 6 ساختمان هم در تفلیس و هم در کوتائیسی می گردد.

موزه کتاب

کتابخانه مجلس ملی میزبان موزه کتاب است. این نخستین موزه دائمی کتاب های کمیابی است که در گرجستان تهیه شده است. موزه به 4 بخش تقسیم شده است: کتاب های کمیاب؛ اتاق شوالیه در پوست پلنگ که شعر قرون وسطایی است که به زبان گرجی و زبان های خارجی منتشر شده است؛ تالار ایلیا که به Ilia Chavchavadze، نویسنده، چهره سرشناس و یکی از موسس های جنبش ملی در قرن 19 اختصاص یافته است؛ و اتاق Marie-Félicité Brosset، موزه ای فوق مدرن که با تکنولوژی مناسب کنترل آب و هوا تجهیز شده است. شما می توانید از دوشنبه تا آدینه از ساعت 10 صبح تا 6 عصر از این موزه بازدید کنید.

موزه ادبیات گرجستان

این موزه نمونه های منحصربه فردی از ادبیات کهن و معاصر گرجی را به همراه مقالاتی در خصوص میراث فرهنگی کشورهای خارجی، نسخه های خطی، آرشیوها، دارایی های یادبود نویسندگاه مشهور گرجی و خارجی، نقاشی ها و آثار مصور هنرمندان محلی و خارجی، عکاسان، گوهرهای کتاب شناسی و صداها و ویدئوهای ضبط شده نایاب را به نمایش گذاشته است.

چاپخانه زیرزمینی استالین

شاید این بازدید، یک گردشگ کاملا مربوط به کتاب نباشد؛ اما واقعا جالب است. این چاپخانه زیرزمینی مخفی بین سال های 1903 تا 1906 فعال بود و در این مدت حدود 300 هزار روزنامه، جزوه و بروشورهایی به زبان های گرجی، روسی و ارمنی به چاپ رسید که حاوی تبلیغاتی برای شوروی بود.

کافه Book Corner

در تفلیس 2 شعبه از کافه Book Corner وجود دارد. هر دوی آن ها فضایی بسیار دلپذیر و محبت آمیز دارند و می توانید در حین صرف ناهار یا نوشیدن نوشیدنی های مورد علاقه تان، از خواندن کتاب نیز لذت ببرید. دیوارهای این کافه ها با نقل قول های ادبی پر شده است و منو را نیز به شکل یک کتاب چاپ نموده اند.

خانه هنر (Art House)

آرت هاوس یا خانه هنر رستورانی است که به تازگی در تفلیس افتتاح شده است. اینجا فضایی چندمنظوره و متشکل از رستوران ها و بارهای متنوع است. یکی از این رستوران ها به نام Publica یک کتابخانه کوچک دارد که بیشتر کتاب های آن به زبان انگلیسی است. شما از ساعت 12 ظهر به این مکان بیایید، کتابی انتخاب کنید و در جایگاه های راحت در یک گوشه بنشینید و غرق کتاب شوید. در طول این مدت اگر خواستید به کارهای خود هم برسید، می توانید از اینترنت پرسرعت و فضای کاری رایگان این رستوران بهره ببرید.

و اگر گرسنه شدید، می توانید برگر خوشمزه، میگو سوخاری، میان وعده های آسیایی و انواع پیتزا سفارش دهید.

کافه کتاب

خوره های کتاب حتما این کافه را دوست خواهند داشت، چون اینجا مشتری ها به طیف گسترده ای از کتاب های انگلیسی دسترسی دارند. در کافه کتاب می توانید هم نسخه های قدیمی و هم نو ژانرهای مختلف را پیدا کنید.

فضای این کافه بسیار دنج و راحت است و کارکنان آن با رفتار محبت آمیز، اینجا را به مکانی فوق العاده برای سپری کردن یک عصر دلپذیر تبدیل نموده اند.

کافه و کتاب فروشی Begemot

Begemot که در مرکز تفلیس واقع شده است، تلفیقی از یک کافه و یک کتاب فروشی است. شما می توانید برای خرید کتاب، چرخیدن بین قفسه ها، سفارش یک فنجان قهوه خوش عطر و لذت بردن از فضای خوب و در عین حال سبک، به این مکان بروید. بعلاوه اگر به کتاب های کمیک (کتاب هایی با تصاویر متعدد) علاقه دارید، اینجا چند مورد پیدا می کنید.

قیمت کتاب ها بین 2.08 دلار تا 8.33 دلار متغیر است. بعلاوه اگر کتابی دارید که دیگر آن را نمی خواهید، می توانید با یک کتاب دیگر تعویض کنید.

علاوه بر مکان هایی که در این لیست معرفی گردید، این شهر گوشه های دنج دیگری نیز برای علاقه مندان به کتاب و فرهنگ دارد. شما می توانید لیست کاملی از جاذبه های فرهنگی و جاهای دیدنی تفلیس را در خبرنگاران مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق و شماره تماس، تصاویر و بعلاوه جاذبه های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2075

به "تور گرجستان: راهنمای گردش در تفلیس برای کتاب دوستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان: راهنمای گردش در تفلیس برای کتاب دوستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید