خبرنگاران سفر به مازندران در تعطیلات عیدفطر ممنوع است

به گزارش مجله سلنا، ساری - خبرنگاران - رییس پلیس راه مازندران با اعلام این که مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ممنوعیت سفر در عید فطر به صورت جدی در این استان اجرایی می شود، گفت که تنها آن دسته از خودروهای غیربومی اجازه ورود به مازندران را می یابند که دارای مجوز رسمی از فرمانداری مبدا حرکت باشند.

خبرنگاران سفر به مازندران در تعطیلات عیدفطر ممنوع است

به گزارش خبرنگاران ، به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته بهداشت و درمان ستاد ملی مقابله با کرونا ، به منظور مدیریت و مقابله دقیق تر و ویژه در کنترل پیک چهارم ، تمامی سفرها در سراسر کشور در همه رنگ بندی ها از ساعت 12 روز سه شنبه 21 اردیبهشت تا ظهر روز شنبه 25 اردیبهشت مصادف با تعطیلات عید سعید فطر ممنوع خواهد بود.

سرهنگ علیرضا قدمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، ورود و خروج خودروها در تمام راه های ارتباطی منتهی به این استان از ساعت 14 روز سه شنبه هفته جاری تا ساعت 14 روز شنبه 25 اردیبهشت ممنوع است.

وی توضیح داد : افراد دارای خودروی پلاک غیربومی که قبل از این ایام قصد ورود به مازندران را دارند، حتما باید از فرمانداری شهر محل سکونت خود یا بخشداری مجوز برای ورود به مازندران را داشته باشند تا اجازه ورود به استان به آنها داده شود.

سرهنگ قدمی تاکید کرد : ارائه شناسنامه یا اسناد هویتی دیگر مجوزی برای ورود به مازندران محسوب نمی شود و تنها سبب ایجاد ترافیک در مبادی ورودی استان ، ایجاد زحمت مضاعف برای ماموران پلیس و اتلاف وقت سایر شهروندان می شود .

وی با تاکید بر این که تمامی مبادی ورودی مازندران همچنان بر روی خودروهای غیر بومی مسدود است ، گفت : ماموران پلیس علاوه بر مبادی اصلی ورودی استان در محورهای هراز، کندوان، سوادکوه ، کیاسر و گلوگاه ، در مجموع در 57 نقطه ورودی استان مستقر هستند و اجازه ورود به خودروهای غیر بومی را به هیچ وجه نمی دهند.

رییس پلیس راه مازندران افزود : گشت های کنترل پلیس راه استان در محدوده تونل کندوان محور چالوس ، محدوده پلور در محور هراز، ورودی شهر پل سفیدسوادکوه ، سه راهی تلمادره محور ساری - سمنان و ورودی گیلان به مازندران در رامسر مستقر هستند و به خودروهای غیربومی فاقد مجوز لازم به هیچ عنوان اجازه ورود به استان را نخواهند داد.

مازندران از استان های مهاجرفرست در کشور محسوب می شود. طبق برخی گزارش های نیمه رسمی دستکم یک میلیون و 500 هزار مازندرانی تنها در تهران سکونت دارند. این افراد به خاطر نزدیکی پایتخت ، از فرصت تعطیلات مختلف بویژه عید فطر برای سفر به زادگاهشان استفاده می کنند.

رییس پلیس راه مازندران همچنین شرایط تردد خودور در جاده های ارتباطی مازندران در زمان حاضر را عادی و روان و سطح جاده ها را نیز لغزنده توصیف کرد و گفت که مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره 21824434 و 21824420 با پیش شماره 011 به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص شرایط راه های استان است.

مازندران 10 هزار و 700 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می کند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، هم اکنون 794 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 194 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1831

به "خبرنگاران سفر به مازندران در تعطیلات عیدفطر ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سفر به مازندران در تعطیلات عیدفطر ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید