خبرنگاران سنای آمریکا برای نخستین بار وتوی ترامپ را شکست

به گزارش مجله سلنا، نیویورک- خبرنگاران- مجلس سنای آمریکا برای نخستین بار در چهار سال گذشته، از وتوی دونالد ترامپ درباره بودجه دفاعی و بسته حمایتی 2 هزار دلاری عبور کرد تا ترامپ سال جدید را با طعم شکست داخلی آغاز کند.

خبرنگاران سنای آمریکا برای نخستین بار وتوی ترامپ را شکست

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، در رای گیری روز جمعه که پس از چند روز کش و قوس انجام شد، 81 سناتور به تایید لایحه و نادیده دریافت وتوی رئیس جمهوری آمریکا رای مثبت دادند و تنها 13 سناتور با آن مخالفت کردند.

این لایحه ابتدا در کنگره آمریکا به گونه ای تصویب شده بود که در دل قانون مجوز دفاع ملی، به هر نفر آمریکایی 600 دلار برای عبور از دوران رکود اقتصادی ناشی از کرونا پرداخت شود.

اما ترامپ که فرصت را برای شروع یک بازی جدید انتخاباتی مناسب می دید، در 23 آذرماه این لایحه را به طور مشروط اجرا و با وتوی بخش هزینه های 740 میلیارد دلاری دفاعی، خواهان اصلاح برخی موارد شد که افزایش کمک کرونایی از 600 دلار به 2 هزار دلار برای هر بزرگسال، اصلاح قانون 230 درباره شبکه های اجتماعی و همچنین بررسی تقلب انتخاباتی جزو آنها بود.

افزایش بسته حمایتی، بلافاصله با استقبال گسترده دموکرات ها روبرو شد و از آنجایی که رای گیری برای 2 کرسی سنا در ایالت جورجیا هم جریان دارد، جمهوری خواهان هم به اجبار به آن روی خوش نشان دادند.

از این رو، این لایحه در مجلس نمایندگان تصویب و برای رای گیری به سنا فرستاده شد.

در ابتدا سناتور میچ مک کانل با رای گیری آن مخالفت کرد و خواهان توجه به درخواست رئیس جمهوری آمریکا شد اما فشار افکار عمومی، جایی برای فرار این سناتور نگذاشت و سرانجام امروز رای گیری شد.

حتی خود مک کانل هم به این لایحه رای مثبت داد اما سناتورهایی همچون تد کروز، تام کاتن، برنی سندرز و الیزابت وارن به آن رای منفی دادند.

مک کانل در مورد این موضوع با ترامپ جدا شد و با اعلام حمایت از تصویب قانون هزینه دفاع ملی، این لایحه را برای منافع امنیتی ایالات متحده حیاتی دانست.

ترامپ و هم پیمانان برجسته وی در حزب جمهوری خواه، شرکت های فناوری به ویژه فیس بوک و توییتر را به سانسور دیدگاه های محافظه کاران و نشان دادن تعصب به نفع جو بایدن رئیس جمهوری منتخب متهم کرده اند. رئیس جمهوری همچنین از تصویب ماده ای در قانون هزینه دفاعی که خواهان تغییر نام پایگاه های نظامی با نام شخصیت های کنفدراسیون بود، انتقاد کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1405

به "خبرنگاران سنای آمریکا برای نخستین بار وتوی ترامپ را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سنای آمریکا برای نخستین بار وتوی ترامپ را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید