خبرنگاران ظرفیت نمونه گیری کرونا در آذربایجان غربی افزایش یافته است

به گزارش مجله سلنا، ارومیه- خبرنگاران- دانشیار دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: با راه اندازی آزمایشگاه دوم تست کرونا در شهر ارومیه، ظرفیت نمونه گیری استان افزایش یافته است.

خبرنگاران ظرفیت نمونه گیری کرونا در آذربایجان غربی افزایش یافته است

دکتر مرتضی متذکر روز چهارشنبه در بیست وششمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان غربی گفت: انجام آزمایش کرونا کار سخت و زمانبری است که باید در نهایت دقت و بالاترین شرایط ایمنی انجام شود تا نتایج درستی را به دست بدهد و همکاران آزمایشگاهی ما نیز نباید آلوده شوند.

وی گفت: خوشبختانه با خرید دستگاه ها و تلاش شبانه روزی، آزمایشگاه دوم تست کرونا در پژوهشکده نزدیک بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه راه اندازی شده و ظرفیت نمونه گیری استان را افزایش داده است.

متخصص ویروس شناسی بیان کرد: هر آزمایشگاه روزانه ظرفیت انجام 100 الی 120 نمونه را دارد که با راه اندازی این آزمایشگاه دوم ظرفیت استان به 250 تا 300 نمونه افزایش یافته است.

وی در مورد اینکه ظرفیت نمونه گیری برخی از کشورها آمارهای بالایی را نشان می دهد، گفت: این کشورها از دستگاه های اتوماتیک استفاده می کنند که می تواند در مدت زمان کمی تعداد نمونه های بیشتری را آزمایش کند.

دکتر متذکر ادامه داد: قرار است یک دستگاه اتوماتیک هم که هر بار ظرفیت انجام 32 نمونه را دارد در استان آذربایجان غربی به کار گرفته شود که ظرفیت نمونه گیری ما را افزایش خواهد داد.

وی ادامه داد: هرچقدر ظرفیت نمونه گیری ما بیشتر شود بهتر است چون تعداد مبتلایان بیشتری شناسایی می شود و آمارهای ما به واقعیت نزدیک تر خواهد شد.

این ویروس شناس در پایان تاکید کرد: افرادی که کرونای آنها مثبت است به هیچ وجه نباید در اجتماع حضور یابند چون اثرات زیان باری را در پی خواهد داشت.

با این فرضیه که شیوع کرونا مبتنی بر حمله بیولوژیک آمریکاست، دکتر مرتضی متذکر از جمله 100 پزشک ایرانی بود که در اسفند سال گذشته تخریب همه آزمایشگاه های بیولوژیک آمریکا در منطقه را خواستار شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 864

به "خبرنگاران ظرفیت نمونه گیری کرونا در آذربایجان غربی افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظرفیت نمونه گیری کرونا در آذربایجان غربی افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید