خزانه داری آمریکا داده های حساس کاربران را می خرد

به گزارش مجله سلنا، طبق گزارشی نو خزانه داری آمریکا طی 2 قرارداد داده های حساس اپلیکیشن ها را خریده است.

خزانه داری آمریکا داده های حساس کاربران را می خرد

داده های اپلیکیشن ها بدون نظارت جمع آوری می شوند، اما نکته جالب بعضی از خریداران این داده ها است. طبق گزارش مؤسسه تک انکوایری(Tech Inquiry) سازمان خزانه داری آمریکا اخیراً داده های حساس اپها را از شرکت بابل استریت (Babel Street) می خرد. این شرکت قبلاً داده های جمع آوری شده را به سرویس جاسوسی و آژانس های دیگر فروخته بود.

خزانه داری آمریکا طی 4 ماه گذشته در 2 قرارداد بیش از 300 هزار دلار برای تحقیقات خود به وسیله جمع آوری اطلاعات هزینه نموده است.

یکی از قراردادها در جولای 2021 میلادی به طور رسمی اعلام شد و به کارآگاهان دفتر کنترل دارایی های خارجی (OFAC) اجازه دسترسی به داده های موقعیت مکانی موبایل از ابزارLocate X بابل استریت را داد. طبق قرارداد، این داده ها به OFAC یاری می نماید افراد را ردیابی و تحریم های بین المللی را اعمال نمایند.

اکنون این نگرانی به وجود آمده که دفتر مذکور محدودیت های جستجوی ذکر شده در قانون اساسی آمریکا را دور می زند. البته این داده ها به طور فنی ناشناس هستند، اما کارآگاهان به راحتی می توانند داده ها را به افراد مرتبط نمایند.

قرارداد دیگر در سپتامبر 2021 بسته شده و ابزاری در اختیار خدمات عایدی داخلی (IRS) قرار می دهد تا داده ها را از سوابق رسانه های دیجیتال عمومی استخراج کند. این نرم افزار به IRS یاری می نماید تا افرادی که از مالیات فرار می نمایند را به وسیله فعالیت های آنلاین مانند پست های شبکه اجتماعی و مصاحبه در انجمن های آنلاین ردیابی کند. هرچند آنالیز محتوا قانونی است اما خزانه داری آمریکا از بابل استریت خواسته تا داده های موجود مانند آدرس و شرایط تأهل را فراهم کند تا یک پروفایل دقیق از افراد بسازد.

البته تنها نگرانی کارشناسان جمع آوری اطلاعات (به خصوص داده های موقعیت مکانی) بدون حکم قانونی به وسیله خزانه داری آمریکا نیست. به نوشته تک انکوایری چنین اقداماتی نشان دهنده توسعه نظارت تهاجمی است. دولت آمریکا به جای آنکه اقدامات خود را محدود کند، آنها را توسعه می دهد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2010

به "خزانه داری آمریکا داده های حساس کاربران را می خرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خزانه داری آمریکا داده های حساس کاربران را می خرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید