خطر مصرف شیرپرچرب برای دانش آموزان

به گزارش مجله سلنا، متخصص تغذیه با اشاره به خطر مصرف شیرپرچرب در دانش آموزان گفت: دانش آموزان باید شیر کم چرب مصرف نمایند چرا که لبنیات پرچرب دارای اسید اشباع زیاد است.

خطر مصرف شیرپرچرب برای دانش آموزان

آزیتا حکمت دوست متخصص تغذیه، در ارتباط با اصول تغذیه ای که والدین باید برای بچه ها دانش آموز خود رعایت نمایند، گفت: مصرف صبحانه برای دانش آموزان جهت تمرکز بهتر در دروس و افزایش هوش آنها در یادگیری بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان داشت: صبحانه ای شامل از همه گروه های مواد غذایی اعم از کربوهیدرات، سبزیجات، لبنیات، چربی و پروتئین برای دانش آموزان توصیه می گردد که در این میان نان و پنیر و گردو یا نان و تخم مرغ از صبحانه های مغذی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه گردو حاوی امگا 3 بوده و مصرف آن در افزایش هوش بچه ها مؤثر است، گفت: دانش آموزان باید شیر کم چرب مصرف نمایند چرا که لبنیات پرچرب دارای اسید اشباع زیاد بوده و در صورتی که از کودکی مواد حاوی کلسترول مصرف گردد، به مرور در عروق ته نشین و در بزرگسالی احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

این متخصص تغذیه مطرح نمود: اضافه کردن شکر به صبحانه دانش آموزان اگر در حدود یک قاشق مرباخوری باشد موردی ندارد اگر اضافه مصرف گردد این مسئله انسولین بدن را افزایش و سبب می گردد که یک ساعت بعد فرد احساس ضعف داشته باشد.

وی توصیه کرد: دانش آموزان بهتر است میان وعده ای شامل میوه ها و یا گروه کربوهیدرات و پروتئین داشته باشند.

منبع: اُکالا
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2066

به "خطر مصرف شیرپرچرب برای دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر مصرف شیرپرچرب برای دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید