دو هرم باستانی مصر پس از 54 سال به روی عموم باز شد ، گردشگران به تماشای هرم خمیده می روند

به گزارش مجله سلنا، مصر دو هرم قدیمی خود واقع در 25 مایلی جنوب قاهره را برای اولین بار از سال 1965 به روی بازدیدکنندگان باز کرد.

دو هرم باستانی مصر پس از 54 سال به روی عموم باز شد ، گردشگران به تماشای هرم خمیده می روند

خبرنگاران: خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: خالد العنانی وزیر آثار باستانی مصر گفت: گردشگران می توانند از هرم خمیده و هرم تابع آن در گورستان سلطنتی دهشور (Dahshur) دیدن کنند.

هرم خمیده که حدوداً دو هزار و 600 سال قبل از میلاد مسیح ساخته شد، هرمی بی نظیر و منحصر به فرد است که دو ساختار داخلی دارد.

به گفته العنانی، باستان شناسان مصری مجموعه ای سنگ، قبر گلی و چوبی و تعدادی جسد مومیایی شده در این مکان کشف کردند.

وی همچنین یادآور شد که باستان شناسان در این منطقه، به نقاب های چوبی به همراه ابزار مورد استفاده برای برش سنگ دست یافتند.

مصطفی وزیری رئیس شورای عالی آثار باستانی مصر نیز گفت: باستان شناسان در این مکان، بلوک های سنگی بزرگی را با تکه های گرانیتی و سنگ آهک پیدا کردند که نشان از وجود مقابر باستانی در این منطقه دارد.

منطقه ای که گورستان دهشور در آن واقع است، مامنی برای قدیمی ترین اهرام مصر از جمله هرم سرخ و هرم خمیده یا سنفرو به شمار می رود.

مصر در مورد این کشفیات تاریخی جدید، تبلیغات زیادی انجام داده است به این امید که بخش زیان دیده گردشگری خود را احیا کند. صنعت گردشگری مصر پس از انقلاب سال 2011 که به ساقط شدن حسنی مبارک دیکتاتور وقت این کشور از قدرت انجامید، زیان قابل توجهی دیده است.

منبع: ایرنا

منبع: چمدان
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 230

به "دو هرم باستانی مصر پس از 54 سال به روی عموم باز شد ، گردشگران به تماشای هرم خمیده می روند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو هرم باستانی مصر پس از 54 سال به روی عموم باز شد ، گردشگران به تماشای هرم خمیده می روند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید