ملاقات بلینکن با پاپ پشت درهای بسته

به گزارش مجله سلنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، در پی سفر آنتونی بلینکن به ایتالیا برای شرکت در اجلاس ائتلاف بین المللی ضد داعش، وزیر امور خارجه آمریکا و پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های دنیا، در دیداری طولانی مدت پشت درهای بسته مصاحبه کردند.

ملاقات بلینکن با پاپ پشت درهای بسته

واتیکان اظهار داشت که دو طرف حدود 40 دقیقه مصاحبه کردند که با توجه به اینکه بلینکن رهبر ارشد دولت آمریکا نیست یک گفت و گوی طولانی مدت به شمار میرود.

بلینکن وزیر خارجه آمریکا از اظهار نظر در خصوص بعضی جزئیات این ملاقات که مربوط به مسائل داخلی بود، خودداری نمود و اعلام کرد که در خصوص همه گیری کرونا، تغییرات آب و هوایی، چالش های پیش روی مهاجرت و پناهجویان با پاپ مصاحبه نموده است.

واتیکان و دولت بایدن در خصوص خطرات تغییرات آب و هوایی اتفاق نظر دارند درحالیکه این موضوع در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ از نقاط اختلاف میان کاخ سفید و واتیکان بود.

ترامپ در آن موقع متهم شد که با برچیدن محدودیت ها و مقررات اقلیمی در خصوص سوخت های فسیلی این خطر را نادیده گرفته است. پاپ فرانسیس از منتقدان خروج ترامپ از توافق نامه 2015 پاریس بود، از بازگشت بایدن به این توافقنامه استقبال کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1856

به "ملاقات بلینکن با پاپ پشت درهای بسته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات بلینکن با پاپ پشت درهای بسته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید