واکنش های همراه با بهت و نگرانی مقام های اروپایی به حمله هواداران ترامپ به کنگره

به گزارش مجله سلنا، بسیاری مقام های بلند پایه اروپایی حمله خشونت بار هواداران ترامپ به کنگره آمریکا را محکوم نموده و درباره آن ابراز شگفتی و نگرانی کردند.

واکنش های همراه با بهت و نگرانی مقام های اروپایی به حمله هواداران ترامپ به کنگره

با ما سفر کنید و با تور اروپا تابستان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هواداران ترامپ روز چهارشنبه به ساختمان کنگره آمریکا حمله نموده که این اقدام منجر به کشته شدن حداقل 4 نفر و بازداشت 52 نفر شد.

این اقدام هواداران ترامپ واکنش های همراه با بهت و حیرت و نگرانی مقام های اروپایی را به دنبال داشته است.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در پیامی توئیتری اظهار داشت که ترامپ و هوادارانش باید بالاخره تصمیم رای دهندگان آمریکایی را بپذیرند و به زیر پا گذاشتن دموکراسی پایان دهند.

وی تاکید نمود که تحقیر نهادهای دموکراتیک تاثیرات مخربی دارد.

مرکز بحران وزارت امور خارجه آلمان هم از آلمانی ها در واشنگتن خواست که مراقب باشند. این مرکز در پیامی توئیتری اظهار داشت که شرایط امنیتی در منطقه بعضا آشفته است.

وی از شهروندان خواست از تردد در این منطقه خودداری نمایند و دستورالعمل های نیروهای امنیتی را دنبال نمایند.

اولاف شولتز، وزیر دارایی آلمان هم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را مستقیما مسئول این اتفاق دانست و در پیامی توئیتری نوشت: ترامپ کشور را شدیدا دچار جدایی نموده و اکنون میزان این جدایی معین می گردد. وی این اعتراضات را حمله ای غیر قابل تحمل به دموکراسی ارزیابی کرد.

نوربرت روتگن، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آلمان هم در پیامی توئیتری خطاب به جمهوریخواهن آمریکا اظهار داشت: اکنون آخرین باری است که جمهوریخواهان می توانند بین دموکراسی و ترامپ یکی را انتخاب نمایند. ترامپ علیه نهادهای دموراتیک اقدام نموده است.

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم بر اعتمادش به قدرت نهادهای آمریکا و دموکراسی این کشور تاکید نموده و تمرکز را بر انتقال قدرت صلح آمیز در این کشور دانسته و گفت: جو بایدن این انتخابات را برنده شده است. من مشتاقانه منتظر همکاری با وی به عنوان رئیس جمهور بعدی ایالات متحده هستم.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم اظهار داشت: دموکراسی آمریکا امشب در مقابل چشم دنیایان به محاصره درآمد.

وی از یک حمله نامرئی به دموکراسی آمریکا، انستیتوهای آن و حاکمیت قانون در آمریکا سخن گفت. بورل گفت: این آمریکا نیست. باید به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا احترام گذاشته گردد.

مارک روته، نخست وزیر هلند هم در پیامی مستقیم به ترامپ نوشت: تصاویر وحشتناکی از واشنگتن مخابره می گردد. آقای ترامپ عزیز امروز پیروزی انتخاباتی بایدن را به رسمیت بشناسید.

سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش هم در پیامی توئیتری درباره صحنه ها در واشنگتن ابراز شگفتی نموده و تاکید نمود: حالا باید شرایط برای انتقال قدرت صلح آمیز و منظم تامین گردد.

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا هم تاکید نمود که خشونت با اعمال قوانین سیاسی و آزادی های دموکراتیک سازگار نیست. وی تاکید نمود که به قدرت نهادها و سازمان های ایالات متحده اعتماد دارد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم در پیامی توئیتری صحنه های شرم آور از کنگره آمریکا را محکوم نموده و یک انتقال قدرت صلح آمیز و منظم قدرت در ایالات متحده را از اهمیت اساسی برخوردار دانست.

ینز اشتولنبرگ، دبیرکل ناتو هم در پیامی توئیتری شدیدا از این واقعه ابراز نگرانی نموده و از صحنه های شوک آور سخن گفته و تاکید نمود: باید به نتیجه انتخابات دموکراتیک آمریکا احترام گذاشته گردد.

چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی هم اظهار داشت که کنگره آمریکا یک معبد مردم سالاری است. وی صحنه های شب گذشته در واشنگتن را شوکه نماینده دانست.

سیمون کوونی، وزیر امور خارجه ایرلند هم ترامپ را مقصر دانسته و در پیامی توئیتری نوشت: ما باید این واقعه را همانی که هست بنامیم، یعنی حمله عمدی یک رئیس جمهور آمریکا و هواداران او به دموکراسی که سعی در براندازی یک انتخابات عادلانه و آزاد را دارند. وی تاکید نمود: دنیا دارد تماشا می نماید!

امانوئل ماکرون، رئیس جمهورفرانسه هم اعتراضات خشونت بار در آمریکا را محکم نموده و با ملت آمریکا اعلام همبستگی نموده و در پیامی توئیتری نوشت: وقتی در یکی از قدیمی ترین دموکراسی های دنیا هواداران یک رئیس جمهور در شرف کناره گیری با استفاده از سلاح نتایج قانونی انتخابات را زیر سوال می برند بنابراین به این اصل دنیای یک نفر یک رای حمله شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی تاکید نمود که امروز فرانسه با قدرت، شور و قاطعیت در کنار ملت آمریکا قرار گرفته است. ماکرون این واقعه در واشنگتن را حمله به دموکراسی دانست که نباید ذره ای در برابر مسئولان آن کوتاه آمد.

دیوید ساسولی رییس مجلس اروپا نیز در توییتی با ابراز نگرانی عمیق از رویداد کنگره آمریکا نوشت: باید به آرای دموکراتیک احترام گذاشت. ما اطمینان داریم که ایالات متحده حفاظت از حاکمیت مردم سالاری را تضمین خواهد نمود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وزیر خارجه فرانسه نیز ضمن انتقاد از دموکراسی ادعایی آمریکا اظهار داشت که خشونت اعمال شده در برابر کنگره آمریکا، نشانه حمله جدی به دموکراسی این کشور است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1535

به "واکنش های همراه با بهت و نگرانی مقام های اروپایی به حمله هواداران ترامپ به کنگره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش های همراه با بهت و نگرانی مقام های اروپایی به حمله هواداران ترامپ به کنگره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید