رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند، جایزه ویژه برای مستند های کرونایی

به گزارش مجله سلنا، رئیس چهارمین جشنواره مستند تلویزیونی از اختصاص بخش ویژه برای فراوری مستند هایی با موضوع کرونا در جشنواره سال جاری اطلاع داد.

رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند، جایزه ویژه برای مستند های کرونایی

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، سلیم غفوری مدیر شبکه مستند و رئیس چهارمین دوره جشنواره تلویزیونی مستند با اعلام شروع به کار فراخوان این جشنواره گفت: فراخوان ارسال آثار به جشنواره از 25 اردیبهشت شروع شده و تا 10 تیر ادامه دارد و مستندسازان فرصت دارند تا این تاریخ آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

وی اضافه کرد: با توجه شیوع ویروس کرونا، بی شک هنرمندان و مستندسازان برای فراوری آثار خود با مشکلاتی روبرو هستند و فرایند کار آن ها با کندی و سختی هایی همراه است که ما برای حمایت بیشتر، سال جاری میزان حق پخش آثاری که به بخش رقابتی جشنواره راه پیدا می نماید به میزان 50 درصد افزایش داده ایم.

رئیس چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند ادامه داد: برای آثار کوتاه مبلغ یک و نیم میلیون تومان، آثار نیمه بلند به میزان 3 میلیون تومان و آثار بلند به میزان 5 میلیون تومان به عنوان حق پخش درنظر گرفته ایم.

رئیس چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند با اعلام وجود یک بخش جدید در جشنواره سال جاری گفت: سال جاری یک بخش ویژه برای مستند هایی که با موضوع کرونا فراوری شده است، در نظر گرفتیم و موضوعات آن حول محور هایی همچون یاری های مردمی، اقدامات جهادگونه ای که در کشور برای یاری به هموطنان صورت گرفت، کوشش های نظام سلامت و کادر درمانی کشور، مجاهدت های مدافعان سلامت، کادر درمانی کشور و ... خواهد بود و شامل بخش فیلم مستند، عکس مستند و مستندنگاری خواهد بود.

دبیر چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند اعلام کرد: به روال سال های گذشته جشنواره، مستندسازان آثار خود را می توانند در سه بخش کوتاه، نیمه بلند و بلند به جشنواره ارسال نمایند. در مورد بخش عکس هم دو بخش تک عکس و مجموعه عکس خواهیم داشت و بخش مستندنگاری هم شامل آثار مکتوب خواهد بود.

وی اضافه کرد: سال جاری برای نخستین بار در جشنواره جوایز تخصصی در رشته هایی همچون تدوین، تصویربرداری، پژوهش، صدا و .. در نظر گرفته شده که تقدیم مستندسازان می گردد.

انتخاب آثار مردمی در چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند

رئیس چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند توضیح داد: ویژگی های دیگر جشنواره سال جاری، انتخاب مردمی و داوری آثار توسط هیات داوری است و بخش مردمی هم که از بخش های جذاب جشنواره است با پخش آثار در قالب جشنواره از شبکه مستند مورد قضاوت ببیندگان قرار می گیرد و مردم به آثار پخش شده رای خواهند داد.

وی ادامه داد: انشالله از اواخر تیرماه پخش آثار از شبکه شروع خواهد شد بعد از اینکه آثار توسط هیات انتخاب، انتخاب می گردد و پیش بینی می کنیم در قالب 5 برنامه تلویزیونی آثار پخش گردد تا در پاییز اختتامیه جشنواره را برگزار کنیم.

سلیم غفوری با اشاره به برگزاری جشنواره تلویزیونی مستند به صورت غیرحضوری گفت: جشنواره تلویزیونی مستند از ابتدا به صورت غیرحضوری برگزار می شد که با توجه به اتفاقات سال جاری و شیوع کرونا این مسئله نقطه قوتی برای آن به حساب می آید. در مورد برگزاری حضوری یا غیرحضوری اختتامیه نیز با توجه به شرایط در زمان لازم تدبیراتی خواهیم داشت.

وی همچنین درباره حمایت شبکه مستند از انجمن های صنفی مستندساز گفت: ما با هر دو انجمن صنفی تهیه نمایندگان و مستندسازان در تعامل هستیم و بسیاری از اعضای آنان کار های فراوریی برای شبکه می سازند و این جشنواره فرصت خوبی برای مستندسازانی است که کمتر فرصت داشتند آثارشان به نمایش دربیاید.

غفوری در مورد وجود محدودیت زمانی برای انتخاب آثار در جشنواره تلویزیونی مستند گفت: آثاری که زمان فراوریشان از سال 1396 به بعد است در این جشنواره می توانند شرکت نمایند همچنین منعی برای پخش مستند هایی که قبلا در جشنواره های سینمایی و مستند حضور داشتند وجود ندارد.

همچنین در این مراسم از پوستر چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند با شعار روایت حقیقت در قاب واقعیت رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1005

به "رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند، جایزه ویژه برای مستند های کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند، جایزه ویژه برای مستند های کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید