سری گلکسی S21 به احتمال فراوان بدون شارژر درون جعبه راهی بازار می شوند

به گزارش مجله سلنا، گوشی های گلکسی S21 به تازگی تأییدیه آژانس مخابراتی برزیل (ANATEL) را دریافت کردند که با توجه به آن، باید بگوییم این محصولات هنگام عرضه از شارژر درون جعبه بهره نمی برند.

سری گلکسی S21 به احتمال فراوان بدون شارژر درون جعبه راهی بازار می شوند

در سال 2020، گوشی های زیادی راهی بازار شدند که درون جعبه همه آن ها یک شارژر هم وجود داشت. اما حدود دو ما قبل بود که اپل آغازگر یک دوره جدید در دنیای گوشی های هوشمند شد و سری آیفون 12 را بدون شارژر و حتی هندزفری راهی بازار کرد تا بدین ترتیب اندازه جعبه و در نتیجه تأثیرات مخرب زیست محیطی کاهش پیدا کند.

در ابتدا شرکت های زیادی از جمله شیائومی و البته خود سامسونگ اپل را به خاطر این اقدام مورد تمسخر قرار داده و در تبلیغات گوشی های خود به این نکته هم اشاره داشتند که در جعبه گوشی های ما شارژر هم وجود دارد. اما به نظر می رسید قبل از اینکه تأثیرات زیست محیطی کاهش پیدا کند، آمار فروش هدفون های اپل افزایش پیدا کرد. از طرفی دیگر قیمت گوشی های این شرکت با وجود بهره مند نبودن از دو وسیله جانبی گران قیمت کاهشی نداشت. بنابراین اقدامی که اپل انجام داد در واقع سود بسیار زیادی را برای شرکت در پی داشت.

به همین خاطر به نظر می رسد سامسونگ هم میخواهد همین نقشه را پیاده کند و پرچم داران آینده خود را بدون شارژر راهی بازار کند. این خبری بوده که با توجه به لیست گواهی آژانس مخابراتی برزیل (ANATEL) منتشر شده. شرکتی که سه گوشی گلکسی S21 و دو مدل پلاس و اولترا با شماره مدل های SM-G996B/DS ،SM-G991B/DS و SM-G998B/DS پیروز به اخذ گواهی از آن شدند.

اما در این لیست، خبر بدی نهفته و آن هم بهره مند نبودن پرچم داران یاد شده از شارژر درون جعبه است. همان طور که اشاره شد، در ظاهر این حرکت برای حفظ محیط زیست انجام می گردد اما در باطن، کمتر کسی است که نداند شرکت ها این کار را برای افزایش سود خود انجام می دهند.

  • گلکسی S21 احتمالا از قابلیت آنلاک با صدای کاربر بهره می برد

خبرهایی هم که پیش تر منتشر شده بود از این موضوع حکایت داشتند که غول کره ای حتی هدفون های سیمی را هم از درون جعبه حذف می نماید. اینکه قرار است اصلا درون جعبه هدفونی وجود نداشته باشد معین نیست اما چند ماه پیش این خبر هم سر زبان ها افتاده بود که سامسونگ درون جعبه تمام پرچم داران سری S21 خود، هدفون های بی سیم قرار می دهد.

بسیار عجیب خواهد بود اگر سامسونگ سری گلکسی S21 را بدون شارژر درون جعبه راهی بازار کند، چرا که تقریبا یک ماه پیش بود که به همین خاطر اپل را مورد تمسخر خود قرار داد. مثلا وقتی اپل در سال 2017 جک هدفون را از گوشی های خود حذف کرد، سامسونگ در سال 2019 تصمیم گرفت این کار را انجام دهد. هرچند در آن موقع هم اپل حسابی به سوژه تمسخرهای سامسونگ تبدیل شده بود، اما باز هم بین این دو اتفاق دو سال زمان بود.

آژانس حمایت از حقوق مصرف نمایندگان برزیل به تازگی به اپل اعلام نمود باید سیاست خود را مبنی بر حذف شارژر و هندزفری از درون جعبه تغییر دهد. فرانسه هم که مدت زمان زیادی است قانون مشابهی دارد و تمام گوشی های ارسالی به این کشور باید درون جعبه خود یک هدفون هم داشته باشند.

با این حال باید منتظر ماند و دید چه پیش خواهد آمد. امیدواریم همین طور که شرکت ها یک سری اقلام منفی را فقط برای دریافت سود بیشتر از یکدیگر یاد می گیرند، کشورهای بیشتری هم سیاست برزیل یا فرانسه را در پیش گرفته تا کاربران بیشتری بتوانند به هندزفری و شارژر درون جعبه دسترسی داشته باشند. در غیر این صورت به زودی شاهد این خواهیم بود که تمام شرکت ها برای سود بیشتر، شارژر و هدفون را از جعبه گوشی های خود حذف می نمایند که در نهایت دود آن به چشم مصرف نماینده ای می رود که باید هزینه اضافی برای خرید شارژر و هندزفری هم بپردازد.

  • مقایسه گلکسی S21 اولترا با گلکسی S20 اولترا؛ آنالیز تفاوت ها و شباهت های احتمالی

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1330

به "سری گلکسی S21 به احتمال فراوان بدون شارژر درون جعبه راهی بازار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سری گلکسی S21 به احتمال فراوان بدون شارژر درون جعبه راهی بازار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید