سناتور آمریکایی: توافق با ایران باید مورد توافق هر دو حزب قرار گیرد

به گزارش مجله سلنا، سناتور جمهوریخواه آمریکایی هر گونه توافق دولت بایدن با ایران بدون هماهنگی با کنگره را مردود دانست.

سناتور آمریکایی: توافق با ایران باید مورد توافق هر دو حزب قرار گیرد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تورهای ویژه نوروزی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش همزمان با وعده های بی سرانجام جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای احیای برجام، قانونگذاران کنگره با بازگشت واشنگتن به توافق هسته ای ایران مخالف هستند.

بر این اساس، جیمز اینهاف، سناتور جمهوریخواه کمیته نیرو های مسلح مجلس سنا با صدور بیانیه ای، هر گونه کوشش دولت بایدن برای بازگشت به برجام را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: گرچه دولت بایدن متعهد به اتخاذ سیاستی متفاوت در قبال ایران است، اما به نظر می رسد دولت وی در کوشش برای بازگشت به توافق به شدت معیوب برجام است.

این سناتور تاکید نمود: تنها راه چاره دیپلماتیک در قبال ایران دستیابی به راه حلی است که از حمایت فراحزبی برخوردار باشد. این مهم بدان معناست که دولت بایدن باید با هماهنگی با کنگره به دنبال دستیابی به توافقی قاطع با ایران باشد. این توافق باید شامل سرانجام حمایت تهران از تروریسم، مهار برنامه موشکی ایران، جلوگیری دائمی از دستیابی ایران به توانمندی های تسلیحاتی باشد. همچنین این توافق باید مورد حمایت شرکا و متحدان منطقه ای ما قرار بگیرد.

وی در سرانجام تاکید نمود: ما به صورت فراحزبی در سال 2015 توافق برجام را رد کردیم. حال اگر دولت بایدن به دنبال احیای این توافق نامناسب باشد، بار دیگر آن را در کنگره رد خواهیم کرد.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال طی گزارشی به موضوع برگزاری نشست وین در روز سه شنبه که نخستین ملاقات پس از رایزنی های طرف های ایرانی و آمریکایی در اواخر سال 2017 میلادی است پرداخت.

این روزنامه آمریکایی به نقل از بعضی منابع مطلع از کوشش حاضران در این نشست برای حصول دو توافق جداگانه پیرامون برجام اطلاع داد. توافقی که دولت ترامپ در ماه مه سال 2018 از آن خارج شده است.

روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شده است که این نشست در پی تدوین یک توافق با آمریکا و توافقی دیگر با ایران در مورد تحقق گام های لازم برای بازگشت به برجام و همچنین زمان بندی آن است.

براساس گزارش این روزنامه، نشست وین از جمله گسترده ترین کوشش ها در جهت احیای برجام آن هم پس از روی کار آمدن جو بایدن، به عنوان رئیس جمهور آمریکا قلمداد می گردد.

در این نشست مقامات ارشدِ طرف های توافق هسته ای از جمله؛ ایران، فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه، چین و اتحادیه اروپا به همراه بعضی از مقامات ارشد آمریکا حضور دارند که البته مقامات کشورمان هر گونه گفت وگوی مستقیم با آمریکا در مورد مسائل هسته ای را منتفی دانسته اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1689

به "سناتور آمریکایی: توافق با ایران باید مورد توافق هر دو حزب قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور آمریکایی: توافق با ایران باید مورد توافق هر دو حزب قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید