مسکو در نتیجه بخش بودن نشست کمیسیون برجام ابراز تردید کرد

به گزارش مجله سلنا، معاون وزیر خارجه روسیه می گوید تردید دارد که نشست روز آدینه کمیسیون مشترک برجام بتواند به نتیجه مثبتی منجر گردد.

مسکو در نتیجه بخش بودن نشست کمیسیون برجام ابراز تردید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روز پنج شنبه در خصوص نتیجه بخش بودن نشست فردا (آدینه) در وین که قرار است با حضور طرف های باقی مانده توافق هسته ای برگزار گردد، ابراز تردید کرد.

به نوشته خبرگزاری تاس، ریابکوف که در مسکو در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می کرد، گفت: فکر می کنم اینکه همکاران من تا چه پذیرای خواسته ها و پیشنهادات معین ما باشند، سؤالی است که پاسخ آن هنوز روشن نیست.

وی اضافه کرد: فکر نمی کنم اینکه بگوییم احساس می کنیم که این نشست به نتایج مثبت جامعی دست می یابد، درست باشد. اما ما از هیچ کوششی برای رسیدن به این نتیجه فروگذار نمی کنیم.

فردا قرار است کمیسیون مشترک برجام با حضور معاونین وزرای خارجه کشورهای باقی مانده در این توافق، تشکیل جلسه دهند. در آستانه این نشست و در حالی که انتظار می رود ایران بر اساس بیانیه اردیبهشت ماه به زودی از سقف برجامی ذخایر اورانیوم غنی شده عبور کند، بعضی از رسانه ها به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شده اند که اروپایی ها قصد دارند در کوشش برای منصرف کردن ایران از کاهش تعهداتش، فردا عملیاتی شدن ساز و کار مالی موسوم به اینستکس را اعلام نمایند. روزنامه وال استریت ژورنال نیز ادعا نموده است که کشورهای اروپایی آماده اند تا چند میلیون یورو به عنوان سرمایه اولیه به این کانال تزریق نمایند.

امروز امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه هم مدعی شد که میخواهد در دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از او بخواهد که با کاهش بخشی از تحریم های اعمال شده علیه ایران، به احیای مذاکره با ایران شانس بدهد. (جزئیات بیشتر)

جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه سال جاری در سالگرد خروج یکجانبه ایالات متحده از توافق هسته ای خاطرنشان کرد در واکنش به محقق نشدن منافع مالی برجام و ناتوانی یا خودداری کشورهای اروپایی از جبران آثار خروج آمریکا از توافق، بخشی از تعهدات خود از جمله پایبندی به سقف های معین شده برای ذخایر اورانیوم با غنای پایین و آب سنگین را کنار می گذارد. ایران همچنین به طرف های باقی مانده در برجام 60 روز فرصت داد تا راهکاری برای تحقق اهداف مالی برجام بیابند.

با این وجود، کشورهای اروپایی از جمله فرانسه تأکید دارند که ایران بدون دستیابی به منافع مالی، به صورت یکجانبه به اجرای توافق هسته ای ادامه دهد.

روز گذشته در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع قطعنامه 2231، مجید تخت روانچی نماینده ایران در سازمان ملل با بیان اینکه نمی توان یک توافق چندجانبه را یکجانبه اجرا کرد، گفت: ایران نباید، نخواهد و نمی تواند بار حفظ برجام را به صورت یکجانبه بر دوش بکشد. (جزئیات بیشتر)

در همین نشست واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل با انتقاد از آمریکا به دلیل خروج از توافق هسته ای، خطاب به اروپایی ها گفت همه طرف ها باید با گام های عملی به تهران ثابت نمایند که به توافق هسته ای پایبند هستند. وی همچنین گفت: ما همچنان به حمایت از گفت وگو با هدف مصالحه و توازن منافع ادامه می دهیم. این تنها راه است و تنها به وسیله کوشش های هماهنگ است که ما می توانیم روند کنونی تحولات را بار دیگر تحت کنترل درآوریم. (جزئیات بیشتر)

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 202

به "مسکو در نتیجه بخش بودن نشست کمیسیون برجام ابراز تردید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو در نتیجه بخش بودن نشست کمیسیون برجام ابراز تردید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید