شرکت های غربی از ارائه خدمات بیمه برای شرکت مشترک ایران و هند خودداری کردند

به گزارش مجله سلنا، خبرنگاران : منابع هندی اعلام کردند شرکت های بیمه غربی از ارائه پوشش بیمه ای برای اموال شرکت دولتی چنای پترولیوم هند به دلیل مالکیت 15.4 درصد سهام آن به ایران خودداری می نمایند.

شرکت های غربی از ارائه خدمات بیمه برای شرکت مشترک ایران و هند خودداری کردند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیا تایمز، شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه اتکایی غربی از پوشش بیمه ای اموال شرکت دولتی چنای پترولیوم هند به دلیل حضور دو مدیر ایرانی در هیئت مدیره آن خودداری نموده اند.

این شرکت که یکی از شرکت های تابعه شرکت نفت هند محسوب می گردد دارای دو پالایشگاه با مجموع ظرفیت پالایش 11.5میلیون تن نفت خام در سال است.

یک مقام دولتی هند که نخواست نامش فاش گردد در این باره گفت: ما در سال گذشته پوشش بیمه ای کامل را برای شرکت چنای پترولیوم فراهم کردیم، اما سال جاری پوشش بیمه ای برای 15 درصد از اموال این شرکت امکان پذیر نیست.

شرکت ایرانی نفتیران 15.4 درصد مالکیت شرکت چنای پترولیوم را در اختیار دارد و 51.9 درصد سهام شرکت نیز متعلق به شرکت نفت هند است. باقیمانده سهام این شرکت متعلق به موسسات اقتصادی و سایر اشخاص است.

یک مقام شرکت چنای پترولیوم گفت: ممکن است ارزش این دو پالایشگاه حدود 23 هزار کرور تخمین زده گردد، اما ارزش واقعی خیلی کمتر از این رقم است، زیرا آنها پالایشگاه های قدیمی هستند.

شرکت نفت هند به یافتن راه حلی برای این مشکل امیدوار است. یک مقام شرکت نفت هند در این باره گفت: موضوع ایران تنها علت ماجرا نیست. خود شرکت های بیمه نیز با مشکلاتی روبرو هستند. وی اضافه نمود، شرکت در کوشش است تا بتواند شرکت چنای را تحت پوشش کامل بیمه ای قرار دهد.

به گفته منابع آگاه، پالایشگاه های شرکت های مانگالور، هندوستان پترولیوم و اسار اویل به دلیل نگرانی از تاثیرات ناشی از تحریم ایران، به میزان قابل توجهی واردات نفت خود از این کشور را کاهش داده اند. سایر پالایشگاه های هند نیز یا به کلی واردات نفت از ایران را متوقف نموده اند و یا به میزان محدودی نفت از این کشور وارد می نمایند.

91

منبع: تسنیم
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 458

به "شرکت های غربی از ارائه خدمات بیمه برای شرکت مشترک ایران و هند خودداری کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های غربی از ارائه خدمات بیمه برای شرکت مشترک ایران و هند خودداری کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید