تور ارزان اروپا: صربستان ؛ جواهر کشف نشده اروپا

به گزارش مجله سلنا، اگر کشورهای اروپایی را از نظر جذابیت چشم اندازهای طبیعی رده بندی کنیم، صربستان در یکی از رتبه های برتر قرار می گیرد.

تور ارزان اروپا: صربستان ؛ جواهر کشف نشده اروپا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

صربستان کشوری زیبا با علفزارهای بی انتهای آلپی، جنگل های وسیع غیرقابل نفوذ، غارهای سنگ آهکی، دریاچه های کوهستانی، چشمه های آب گرم و تپه های سرسبز، مقصد بی نظیری برای دوستداران طبیعت گردی و تماشای حیات وحش است.

صربستان برای گردشگران زیاد شناخته شده نیست و نام آن در سایه تاریک تاریخچه ای از خشونت های قومی و نسل کشی قرار گرفته است؛ ولی این کشور زیبا در شرق اروپا دلایل زیادی برای جذب گردشگران دارد؛ از جمله غذاهای محلی بی نظیر، هزینه های پایین، منطقه ها روستایی بسیار چشم نواز، زندگی شهری پرجنب و جوش، انواع اقامتگاه ها با محدوده قیمت متنوع و امنیت کامل برای مسافران.

علاوه بر این صربستان مقصد بسیار مناسبی برای دوستداران ورزش های زمستانی است و برخی از برترین پیست های اسکی جهان در این کشور قرار گرفته است. نکته جالب توجه و غیرقابل انتظار در مسافرت به صربستان، برخورد محبت آمیز و مهمان نوازی اهالی آن و اشتیاق آن ها برای کمک رساندن به دیگران است. درمجموع بدون در نظر گرفتن هدف از مسافرت، بازدید از صربستان خاطره ای خوش و به یادماندنی خواهد بود.

شرایط جغرافیایی و شرایط اقلیمی

صربستان یکی از شش کشور استقلال یافته از جمهوری سوسیالیستی یوگوسلاوی سابق است و با کشورهای مجارستان در شمال، رومانی در شمال شرقی، بلغارستان در جنوب شرقی، کوزوو، مقدونیه و آلبانی در جنوب، مونته نگرو در جنوب غربی، بوسنی و هرزگوین در غرب و کرواسی در شمال غربی مرز مشترک دارد. این جمهوری مستقل نوپا، در مرکز یکی از زیباترین منطقه ها کره زمین واقع شده و دارای برخی از چشم نوازترین نواحی روستایی سراسر جهان است.

صربستان دارای آب وهوای معتدل قاره ای با زمستان های سرد و تابستان های گرم است. بین ماه های ژوئن تا اوت با گرمای مطبوع و کمی بارندگی، برترین زمان برای بازدید از صربستان است. دوستداران ورزش های زمستانی می توانند بین ماه های دسامبر و مارس، در کوه های پوشیده از برف این کشور به فعالیت های موردعلاقه خود بپردازند.

مقصدهای گردشگری محبوب صربستان

بلگراد

شهر بلگراد (مرکز صربستان) که هنوز زخم های کهنه جنگ های داخلی خشونت بار را بر چهره دارد، دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی باقیمانده از تمدن های رومی و سلتی با حدود 1800 سال قدمت است. در حال حاضر بلگراد یک شهر مدرن با بیش از 2 میلیون نفر جمعیت و جاذبه های بی شمار برای گردشگران است؛ از جمله موزه ها و نمایشگاه های هنری دیدنی، تعداد زیادی کافه و رستوران با انتخاب های متنوع، زندگی شبانه بسیار پرتکاپو و پویا.

بلگراد در محل تقاطع رودخانه های دانوب و ساوا قرار گرفته است و فارغ از کشمکش های سیاسی و قومی و لبریز از انرژی جوانی و موسیقی، آماده استقبال از گردشگران است.

بارزترین منطقه ها دیدنی بلگراد عبارت اند از: قلعه باستانی Kalemegdan؛ خیابان Knez Mihailova با تعداد زیادی رستوران، گالری، کتاب فروشی و فروشگاه پوشاک، زیورآلات و ...؛ قصر Princes Ljubice با معماری خاص منطقه بالکان، موزه نیکولا تسلا یکی از معدود چهره های جهانی محبوب صربستان و مخترع جریان متناوب الکتریسیته، و نهایتا آرامگاه امپراتور Dusan در کلیسای Sveti Marko.

شهر Novi Sad (نووی ساد)

یکی دیگر از شهرهای دیدنی صربستان، نووی ساد است که با جذابیت های مختلف از جمله قلعه های خوش ساخت باستانی با منظرهی خیره نماینده به رود دانوب، مقصد فوق العاده ای برای گردشگری محسوب می گردد. بسکمک از افراد، صربستان را فقط با فستیوال سالانه Exit که یکی از مطرح ترین رویدادهای اروپایی درزمینه موسیقی است، به خاطر می آورند.

این فستیوال در دژ مبهوت نماینده Petrovaradin برگزار می گردد که با حدود 400 سال قدمت و موقعیت مرکزی خاص، نقطه عطف نووی ساد است. در حال حاضر این قلعه به عنوان موزه و هتل فعالیت می نماید و با منظره بی نظیر به تمام شهر و نواحی اطراف آن، دوستداران زیادی دارد.

کوهستان Kopaonik (کوپائونیک)

دیگر محل دیدنی صربستان که به خاطر داشتن 200 روز آفتابی در سال کوهستان آفتابی نیز نامیده می گردد. کوپائونیک با 20 پیست اسکی مستقل، بزرگ ترین مرکز اسکی در صربستان است. پیست های اسکی این منطقه با 21 بالابر تجهیز شده اند که مجموعا، در هر ساعت 27500 اسکی باز را به نقاط آغاز مسیرهای اسکی منتقل می نمایند.

کوپائونیک با فضای محبت آمیز و طبیعت آرامش بخش و دعوت نماینده به همراه همه امکانات الزامی برای اقامت مسافرها، در تمام سال مقصد مناسبی برای گردشگری است. پیست های این منطقه از آخر نوامبر تا می، آماده پذیرایی از اسکی بازهای آماتور و حرفه ای هستند و علاوه بر مسیرهای مناسب برای اسکی آلپی و شمالی، چندین پارک اسنو بورد نیز دارند که رقابت های محلی و بین المللی در آن ها برگزار می گردد.

قله Pancic با 2017 متر ارتفاع، بلندترین نقطه کوهستان کوپائونیک است.

سایر نقاط دیدنی

در میان منطقه ها کوهستانی کشور صربستان، تعدادی پارک ملی وسیع وجود دارد که پنج مورد از شناخته شده ترین آن ها عبارت اند از: Đerdap ،Fruska Gora ،Kopaonik ،Sar-planina و Tara. این پارک ها عضو فدراسیون پارک های ملی اروپا (EUROPARC) هستند و در لیست زیباترین و غنی ترین پارک های ملی جهان قرار دارند.

بازدیدنماینده های این پارک ها، گزینه های زیادی برای سرگرمی و سرگرم شدن دارند؛ از جمله کوه پیمایی و تماشای حیات وحش.

منبع: کجارو / travelvivi.com
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2225

به "تور ارزان اروپا: صربستان ؛ جواهر کشف نشده اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: صربستان ؛ جواهر کشف نشده اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید