غذا خوردن به کاهش وزن یاری می نماید!

به گزارش مجله سلنا، طبق گفته سازمان غذا و داروی آمریکا در این کشور بیش از 40 درصد بزرگسالان اضافه وزن دارند و بیش از 30 میلیون نفر دچار مسائل قلبی شده اند؛ همچنین از هر 10 نفر یک فرد دچار دیابت است.

غذا خوردن به کاهش وزن یاری می نماید!

اضافه وزن و چاقی، بیماری قلبی و دیابت تنها مختص مردم آمریکا نیست. در سراسر دنیا بسیاری افراد از این مسائل رنج می برند و دهه هاست که این بیماری سیر صعودی دارد. سازمان بهداشت دنیای در سال 2016 تخمین زد که بیش از 2 میلیارد نفر اضافه وزن دارند یا چاق هستند.

یک نظریه درباره چرایی افزایش وزن و چاقی وجود دارد به نام تئوری عدم تطابق که معتقد است رژیم انسان تکامل یافته و با پنجاه سال گذشته تطابق ندارد. آزمایش های این تئوری با هدف مطالعه ای جدید در مجله ژورنال ساینس منتشر شده است.

محققان، مردم تورکانا که در قسمت شمال غربی کنیا زندگی می نمایند را مورد آنالیز قرار دادند. این محققان رژیم غذایی افرادی که زندگی ساده دارند را با کسانی که به محل مدرن تر رفته و رژیم غذایی تکامل یافته تری دارند را تحت نظر قرار دادند.

این امر بینش منحصر به فردی به دانشمندان در خصوص تأثیرات رژیم غذایی داده است و آن ها متوجه تفاوت های رژیم غذایی در گذشته و حال شدند. دانشمندان آمریکایی حدود یک هزار و پانصد نفر را در 44 موقعیت مکانی رصد کردند و دریافتند که مردمی که زندگی سبک زندگی سنتی دارند، در هر 10 نشانگر زیستی از جمله سلامت قلب، نمره بالایی کسب نموده اند.

اما افرادی که در شهر ها زندگی می نمایند و زندگی مدرن تری دارند، دچار فقر نشانگر زیستی هستند و نمره پایینی دارند و دارای مسائلی همچون چاقی، مسائل قلبی، دیابت و فشار خون بالا هستند.

آماندا لی، محقق اصلی این مطالعه گفت: محیط های زیستی انسان ها بسیار متفاوت است و ما فقط یک نوع محیط را می بینیم.

او ادامه داد: رژیم غذایی هیچ فردی بی فایده نیست. این بیشتر مربوط به عدم تطابق بین تاریخ تکامل شما و آنچه در حال حاضر می خورید، است.

بنیامین جی بیکمن، دانشمند در دانشگاه بریگام یانگ در یوتا، گفت: به طرز غم انگیزی، رژیم غذایی مدرن از تمایل طبیعی بدن برای برنامه ریزی برای آینده سو استفاده می نماید و این از دلایل فرایند صعودی چاقی و افزایش وزن در دنیا است.

منبع: همگردی
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1385

به "غذا خوردن به کاهش وزن یاری می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذا خوردن به کاهش وزن یاری می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید