فتوشاپ کار دست کوهنورد هندی داد!

به گزارش مجله سلنا، فتوشاپ عکس های صعود به اورست کار دست کوهنورد هندی داد و این کوهنورد به مدت 10 سال از هرگونه فعالیت های کوهنوردی توسط دولت نپال منع شد.

فتوشاپ کار دست کوهنورد هندی داد!

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، سینگ یاداو کوهنورد هندی مدعی بود که در 20 می سال 2016 برفراز بام جهان ایستاده است اما انتشار عکس های صعود او باعث شد تردیدهایی بابت صعودش به اورست به وجود آید.

این عکس که در یکی از روزنامه ها بابت اثبات صعود این کوهنورد به اورست منتشر شده بود، سریعا در فضای مجازی توسط هندی ها با عنوان فوتوشاپ عکس اورست توسط کوهنورد این کشور منتشر شد!

بعد از انتشار حداکثری این عکس ها، سایر کوهنوردان و شرپاها اقرار کردند که این کوهنورد بدون رسیدن به قله بازگشته است!

پس از انتشار این خبر در شهریور ماه و پس از تحقیقات گسترده معین شد که این کوهنورد هندی فقط تا ارتفاع 27 هزار فوتی (8229.6 متری) صعود نموده و این درحالی است که ارتفاع اورست 8849 متر است.

پس از تحقیقات صورت گرفته، دولت نپال تصمیم گرفت که این کوهنورد هندی را از هرگونه صعود به ارتفاعات نپال از جمله اورست منع کند.

بر این اساس، وزارت فرهنگ، جهانگردی و هواپیمایی کشوری نپال، 10 سال ممنوعیت برای این کوهنورد در نظر گرفته است.

از آنجا که هر سال تعداد کوهنوردان اورست در حال افزایش است بسیاری از عکس های جعلی نیز منتشر می گردد که دولت نپال سالانه ده ها گزارش نادرست صعود را فاش می نماید.

دریافت حکم صعود به اورست در بعضی از کشورها از جمله هند مزیت هایی دارد. به عنوان مثال این حکم می تواند در زندگی شخصی و شغلی کوهنورد تاثیر بگذارد و اکثرا با پاداش از طرف دولت ها همراه می گردد.

در هند اشخاصی که حکم صعود به اورست را دارند، جوایز ملی دریافت می نمایند و از مزایای بی شماری در زندگی شخصی و شغلی خود بهره مند می شوند.

به اعتقاد بسیاری دریافت جوایز و تکریم کوهنوردی از عواملی است که بعضی ها دست به جعل عکس های صعود به ارتفاعات مخصوصا اورست می زنند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1517

به "فتوشاپ کار دست کوهنورد هندی داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فتوشاپ کار دست کوهنورد هندی داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید