فناوری ساخت تجهیزات تولید کود شیمیایی بومی شد

به گزارش مجله سلنا، یک شرکت دانش بنیان پیروز شد با تولید کود شیمیایی و راه اندازی خط تولید این محصول، اقدامی موثر برای خودکفایی در کشاورزی بردارد.

فناوری ساخت تجهیزات تولید کود شیمیایی بومی شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، محمدرضا شمشادی مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسکا تجارت آریان، گفت: سالانه مقدار قابل توجهی انواع کود های شیمیایی وارد کشور می شود. در برابر این چندصدهزار تن کود وارداتی مقدار قابل توجهی ارز از کشور خارج می شود. مسئله این است که برای تولید داخلی، باید دانش فنی از خارج وارد شود و واردات دانش فنی نیز مستلزم هزینه زیادی است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسکا تجارت آریان، افزود: به همین دلیل تنها راه خلاصی از واردات و خودکفایی در این حوزه بسیار حیاتی این است که شرکت های دانش بنیان و فناور، همت کنند و دانش و فناوری مرتبط با تولید کود شیمیایی را بومی سازی کنند. بر این اساس ما یک واحد نخبه تحقیق و توسعه در داخل شرکت راه اندازی کردیم.

این فعال دانش بنیان ضمن تاکید بر اهمیت تحقیق و پژوهش در این صنعت اعلام نمود: این واحد تحقیقاتی از متخصصان جوان و نخبه تشکیل شد. در نهایت ما پیروز شدیم تا ماشین آلات تولید کود شیمیایی را خودمان در داخل شرکت، طراحی کنیم و آن ها را تولید کنیم. یعنی حتی خط تولید را خودمان طراحی کرده ایم.

شمشادی با اشاره به اهمیت بومی سازی فناوری کود های شیمیایی افزود: در حال حاضر 25 نوع کود شیمیایی مختلف در داخل شرکت تولید می شود. یکی از اصلی ترین محصولات ما کود شیمیایی سولفات پتاسیم است. با توجه به اینکه این محصول با کود های سولفات پتاسیم وارداتی بسیار متفاوت است. کیفیت آن نیز از کود های شیمیایی بسیاری از کشورها، بالاتر است. این در حالی است که قیمت این محصول نیز بسیار رقابتی است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسکا تجارت آریان، گفت: کشور ما به حجم بیشتری از تولیدات در این حوزه نیاز دارد. یکی از پیش نیاز های مهم خودکفایی در کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور، خودکفایی در تولید کود های شیمیایی است. به همین دلیل ما در سال 1399 تولیدات شرکت را از 3000 تن به 6 هزار تن افزایش دادیم و برای تولید 40 هزار تن در سال هدف گذاری انجام داده ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1726

به "فناوری ساخت تجهیزات تولید کود شیمیایی بومی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری ساخت تجهیزات تولید کود شیمیایی بومی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید