قیمت بلیت قطار تهران، مشهد نجومی شد! بلیت مشهد با اعلام تعطیلی 6 روزه تهران به 700 هزار تومان رسید

به گزارش مجله سلنا، بر اساس آخرین مصوبه شورای عالی ترابری در بهمن ماه سال گذشته، قیمت بلیت قطارهای مسافری 4 و 6 تخته در همه مسیرها با افزایش 25 درصدی - در صورت خالی بودن نیمی از جایگاه های هر کوپه -، روبرو شد.

قیمت بلیت قطار تهران، مشهد نجومی شد! بلیت مشهد با اعلام تعطیلی 6 روزه تهران به 700 هزار تومان رسید

در حال حاضر قیمت بلیت قطار تهران-مشهد برای قطارهای 3 ستاره 6 تخته 160 و 3 ستاره 4 تخته 185 هزار تومان است؛ بعلاوه قطارهای 4 ستاره 4 تخته هم بلیت قطار مسافری این جهت را 220 تا 260 هزار تومان بسته به کلاس و کیفیت قطار و 360 هزار تومان با پذیرایی به فروش می رسانند.

این در حالی است که قیمت بلیت قطارهای 5 ستاره، تابع عرضه و تقاضا بوده و از مصوبات شورای عالی ترابری تبعیت نمی کند.

با توجه به تعطیلی 6 روزه اخیر از یک سو و هم منع تردد جاده ای با خودروی شخصی، بسیاری از مردم به خرید بلیت قطار و اتوبوس روی آورده اند که سبب نایاب شدن بلیت قطار و اتوبوس شده است.

بعلاوه برای جهت تهران-تبریز هم حدود 50 سرویس از ترمینال های غرب و بیهقی از ساعت 14:30 امروز تا 24:00 از سوی شرکت های مختلف برقرار شده که همه 50 سرویس کاملاً پر شده و هیچ ظرفیتی برای سفر وجود ندارد.

بعلاوه از حدود 30 سرویس امروز تهران-ارومیه از ساعت 14 تا 24 امشب، تنها 11 سرویس جا داشته و همه بلیت های 19 سرویس دیگر به فروخته شده است.

بلیت اتوبوس همه 31 سرویس سفر جهت تهران-رشت از پایانه های غرب و بیهقی در روز جاری فروخته شده و ظرفیت دیگری وجود ندارد.

برای جهت تهران-اصفهان هم امروز 60 سرویس از پایانه های بیهقی، جنوب، غرب و پونک ایجاد شده بود که تنها 7 سرویس آنجا دارد؛ ظرفیت 53 سرویس دیگر به طور کامل پر شده و به فروش رسیده است.

بعضی شنیده ها حاکی است، تعدادی از اتوبوس ها پروتکل فروش جایگاه های خود تا 50 درصد ظرفیت را رعایت نکرده و اقدام به آزادسواری مسافران در ورودی های ترمینال ها خصوصاً دو ترمینال غرب و جنوب می نمایند.

گفته می گردد نرخ های دریافتی از مسافران اتوبوس ها هم بعضاً تا دو برابر قیمت مصوب و اعلامی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

منبع: گردشبان
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1868

به "قیمت بلیت قطار تهران، مشهد نجومی شد! بلیت مشهد با اعلام تعطیلی 6 روزه تهران به 700 هزار تومان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت بلیت قطار تهران، مشهد نجومی شد! بلیت مشهد با اعلام تعطیلی 6 روزه تهران به 700 هزار تومان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید