لایحه رتبه بندی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تقدیم دولت شد

به گزارش مجله سلنا، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طی مکاتبه ای با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، لایحه رتبه بندی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را برای تصویب تقدیم دولت کرد.

لایحه رتبه بندی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تقدیم دولت شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، کار و رفاه اجتماعی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، محمد شریعتمداری، وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مکاتبه ارتقای منزلت و صلاحیت حرفه ای و مرجعیت علمی و اجتماعی معلمان، استادان، پژوهشگران و فناوران در نقشه جامع علمی کشور؛ بند (4) راهبرد های ملی از قسمت راهبرد های کلان (2) و تقویت انگیزه های معنوی و تشویق اعتباری و مادی برای جلب نخبگان جامعه به سمت حرفه معلمی، استادی را در زمره اقداماتی که به صورت ملی باید انجام شودمطرح کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعلاوه در این مکاتبه توضیح داد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از سازمان های تابعه این وزراتخانه به اسم بزرگترین نظام آموزش های مهارتی کشور نقش اساسی در تأمین نیروی کار ماهر مورد احتیاج بازار کار فعلی و آینده ایفا می نماید.

وی تاکید نمود: از این رو ارتقای منزلت و صلاحیت حرفه ای مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که بازیگران اصلی این عرصه هستند، زمینه ساز دستیابی به سطح دانش و مهارت نیروی کار کشور متناسب با معیار های جهانی و در جهت پاسخگویی به احتیاج های جامعه و بازار کار داخلی و خارجی و تحقق اهداف بخشی نظام علم، فناوری و نوآوری کشور مندرج در فصل دوم نقشه جامع علمی کشور خواهد بود.

شریعتمداری بعلاوه در این مکاتبه راهنمایی نظام آموزش برای تأمین و جذب نیرو های نخبه و متخصص در حوزه های اولویت دار را به اسم یکی از رویکرد های پشتیبانی از این اولویت ها مورد تاکید قرار داد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: از آنجایی که لایحه رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش هم در دستور کار دولت و مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، در راستای رعایت حقوق شهروندی و عدم ایجاد تبعیض بین نیرو های آموزشی، سیاست گذاری واحد در حوزه های آموزشی کشور و بعلاوه به منظور فراهم آوردن زمینه تحقق تکالیف مندرج در نقشه جامع علمی کشور و ماده (54) قانون مدیریت خدمات کشوری، این وزارتخانه لایحه رتبه بندی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را تقدیم می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1864

به "لایحه رتبه بندی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تقدیم دولت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه رتبه بندی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تقدیم دولت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید