مدیر بخش سخت افزار گوگل پس از معرفی پیکسل 5 گفت دنیا به یک گوشی 1000 دلاری دیگر نیازی ندارد

به گزارش مجله سلنا، شب گذشته گوگل در مراسمی از سرویس ها و سخت افزارهای جدید خود رونمایی کرد که گوشی پیکسل 5 مهم ترین و مورد انتظارترین محصول در میان آن ها بود.

مدیر بخش سخت افزار گوگل پس از معرفی پیکسل 5 گفت دنیا به یک گوشی 1000 دلاری دیگر نیازی ندارد

گوگل با ارائه گوشی های قدرتمند با قیمت پایین تر نسبت به سایر فراوری نمایندگان، میخواهد تا سهم خانواده پیکسل را در بازار بسیار شلوغ این روزها افزایش دهد. پیکسل 5 که شب گذشته معرفی گردید، با قیمت پایه 700 دلار وارد بازار خواهد شد و یکی از اولین گوشی های هوشمند 5G گوگل خواهد بود.

ممکن است قیمت 700 دلاری این گوشی در مقابل برخی از رقبایش چندان هم عجیب به نظر نرسد، اما نکته اصلی این است که در حال حاضر پیکسل 5 با این قیمت گران ترین گوشی در میان محصولات گوگل به شمار می آید که شیوه قیمت گذاری آن از نوع نگاه گوگل به بازار گوشی های هوشمند حکایت دارد.

ریک اوسترلو، نایب رئیس بخش دستگاه ها و سرویس های گوگل، در مصاحبه ای که روز گذشته انجام شد، با اشاره به سیاست قیمت گذاری مانتین ویویی ها گفت:

به جز پشتیبانی از شبکه 5G، پیکسل 5 در مقابل نسل قبلی خود چیز زیادی برای ارائه ندارد. آخرین نوآوری چشمگیر خانواده پیکسل، قابلیت Motion Sense بود که هم زمان با پیکسل 4 ارائه شد؛ این ویژگی به کاربر اجازه می دهد بدون لمس دستگاه و تنها به وسیله ژست های حرکتی خاص، گوشی خود را کنترل کند.

با توجه به گفته های اوسترلو، به نظر می رسد گوگل هنوز از فناوری Soli خود ناامید نشده و در نسل جدید پیکسل نیز از آن بهره گرفته است؛ تکنولوژی ویژه ای که در قالب یک رادار کوچک در پیکسل 4، امکان استفاده از ویژگی Motion Sense را فراهم کرد.

همچنین، این کمپانی با ایجاد بهبودهایی در باتری و دوربین پیکسل 5 نسبت به نسل قبل، سعی نموده تا مسائل پیکسل 4 را جبران کند. اما شاید بزرگترین نقطه قوت پیکسل 5 همان قیمت مناسب تر آن نسبت به پیکسل 4 با قیمت 800 دلاری است.

در واقع، تمرکز اصلی گوگل در سال 2020 این است که استفاده از فناوری 5G با قیمتی معقول را برای کاربران ممکن سازد. در ابتدا، گوشی های 5G با قیمت های بسیار بالا عرضه می شدند، اما در طول یک سال گذشته شرکت هایی مانند سامسونگ و وان پلاس سعی کردند محصولات 5G را با قیمت های معقول تری عرضه نمایند.

مدیر ارشد گوگل درباره تکنولوژی های جدیدی همچون 5G گفت:

گوگل برای تحقق این ایده خود از مدت ها قبل کوشش را شروع نموده است. این شرکت با معرفی سری a از خانواده گوشی های پیکسل، گوشی های میان رده ای را به بازار عرضه نموده است که بسیاری از فناوری ها و ویژگی های جذاب و کاربردی محصولات رده بالا را در خود جای داده اند.

سال گذشته این شرکت از پیکسل 3a رونمایی کرد که با قیمت 400 دلاری خود، در مدت کوتاهی پس از عرضه، به پرفروش ترین گوشی آنلاک در آمازون در آمریکا تبدیل شد. پس از موفقیت 3a، در ماه اوت گوگل از پیکسل 4a رونمایی کرد که 350 دلار قیمت داشت و روز گذشته نوبت به پیکسل 4a 5G رسید که با قیمت 500 دلاری خود یکی از گوشی های 5G ارزان محسوب می گردد.

اوسترلو درباره پیکسل 4a 5G گفته است:

گوشی های پیکسل 3a و پیکسل 4a گوگل نظر مثبت بسیاری از اهالی فناوری را به خود جلب و نقدهای مثبتی را دریافت کردند.

رقابت برای عرضه گوشی های هوشمند مالی و در عین حال قدرتمند، با معرفی پیکسل 3a در ماه مه سال گذشته شدت گرفت. پس از آن شاهد بودیم که شرکت های مختلف سعی کردند نسخه های متفاوتی از چنین محصولاتی را راهی بازار نمایند تا سهم خود را از بازار گوشی های مالی افزایش دهند.

برای مثال، اپل با معرفی آیفون SE جدید 400 دلاری که در ماه آوریل وارد بازار شد، یکی از بزرگترین رقبای گوگل در این بازار محسوب می گردد. حتی پیش بینی می گردد این شرکت نسخه ارزان تری از آیفون 12 را با پشتیبانی از 5G در سال 2021 راهی بازار کند.

سامسونگ برند دیگری است که به تازگی نسخه ارزان قیمت پرچم دار سری S خود را با نام گلکسی S20 Fan Edition راهی بازار نموده که 700 دلار قیمت دارد و از نظر طراحی و دوربین با پرچم دار اصلی متفاوت است.

اما عرضه گوشی های میان رده و مالی به معنای خداحافظی گوگل با پرچم داران و گوشی های رده بالا نیست. اوسترلو در واکنش به سوالات مطرح شده مبنی بر تمایل گوگل برای بازگشت به بازار پرچم داران 1000 دلاری گفت که مراسم معرفی روز گذشته گوگل دقیقا همان جایی است که آن ها باید بایستند.

با توجه به جمله ای که مدیر ارشد بخش سخت افزار گوگل بیان نموده است، به نظر می رسد فعلا قرار نیست نام سری پیکسل را در میان پرچم داران هزار دلاری و بالاتر ببینیم و این شرکت همچنان از سیاست عرضه پرچم داران ارزان تر نسبت به رقبا با هدف کسب سهم بیشتر پیروی خواهد نمود.

منبع: Business Insider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1179

به "مدیر بخش سخت افزار گوگل پس از معرفی پیکسل 5 گفت دنیا به یک گوشی 1000 دلاری دیگر نیازی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر بخش سخت افزار گوگل پس از معرفی پیکسل 5 گفت دنیا به یک گوشی 1000 دلاری دیگر نیازی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید