مقاله: جشن روز شکرگزاری در کانادا (Thanksgiving Day)

به گزارش مجله سلنا، آجیل ویژه ای هم از هفت خشکبار از جمله مغز گردو، بادام، پسته، فندق، تخمه، توت خشک، انجیر خشک و نخودچی درست می کردند. از دیگر خوردنی های این سفره آشی به نام هفت غله است که ترکیبی از گندم، برنج، جو، نخود، عدس، ماش و ارزن بود.

مقاله: جشن روز شکرگزاری در کانادا (Thanksgiving Day)

مردم ایران از هزاره دوم پیش از میلاد آن را جشن می گیرند. مهرگان نیز همانند نوروز با آیین یگانه و آداب و رسوم ویژه برگزار می شود. مهر یا میترا در زبان فارسی به معنای فروغ، روشنایی، دوستی، پیوستگی، پیوند و محبت است و ضد دروغ، دروغ گویی، پیمان شکنی و نامهربانی کردن است. فلسفه جشن مهرگان سپاسگزاری از خداوند به خاطر نعمت هایی است که به انسان ارزانی داشته و استوار کردن دوستی ها و مهرورزی میان انسانهاست.

ناگفته نماند که در استانهایی همچون؛ نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد و نوا اسکوشیا و ... این تعطیلات اختیاری هستند.

روز اعتدال پاییزی را در ایران از دیرباز جشن می گرفته اند. این جشن که در روز مهر از ماه مهر برگزار می شود ،جشن مهرگان نام دارد

در آمریکا و برزیل نیز این مراسم در چهارمین پنجشنبه ماه نوامبر جشن گرفته می شود.

این جشن تقریبا مصادف با جشن مهرگان ایرانیان میاشد که این فرصت را به ایرانیان مقیم کانادا میدهد که در این تعطیلی آببن باستانی جشن مهرگان را نیز برگذار کنند.

منبع مقاله: جشن روز شکرگزاری در کانادا (Thanksgiving Day)

انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1972

به "مقاله: جشن روز شکرگزاری در کانادا (Thanksgiving Day)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: جشن روز شکرگزاری در کانادا (Thanksgiving Day)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید