مقام سابق مصری: پسر فوت شده مُرسی قصد افشاگری داشت

به گزارش مجله سلنا، عضو سابق شورای ملی حقوق بشر مصر ضمن اعلام اینکه دادستانی مصر اعلام نموده یک زن در قتل عبدالله مرسی پسر رئیس جمهور سابق مصر دست داشته، توضیح داد، عبدالله یادداشتی درباره پدر و خانواده اش آماده نموده بود.

مقام سابق مصری: پسر فوت شده مُرسی قصد افشاگری داشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چهاردهم شهریورماه خانواده محمد مرسی رئیس جمهور پیشین مصر از فوت ناگهانی پسر کوچک خانواده عبدالله بر اثر سکته قلبی اطلاع داد.

در همین ارتباط، اسامه رشدی عضو سابق شورای ملی حقوق بشر مصر بیان کرد، عبدالله یادداشتی آماده نموده بود که شرایط مربوط به بازداشت پدرش در زندان های مصر بعلاوه اقداماتی را که درباره نقض حقوق خانواده اش اجرا شده بود، فاش می کرد.

رشدی در کنفرانسی مطبوعاتی در ژنو سوئیس گفت: چه کسی مسؤول قتل رئیس جمهور مرسی و صدها بازداشتی دیگر در مصر است؟ عبدالله از زمان فوت پدرش در قفس شیشه ای دادگاه، آرام نگرفت. محمد مرسی علیرغم اینکه اولین رئیس جمهور انتخاب شده مصر به وسیله برگزاری انتخابات بود چند سال پس از ربودنش، بدرفتاری و محرومیت از ساده ترین حقوق انسانی رها شد تا بمیرد.

وی ادامه داد: قلب عبدالله این همه ظلم علیه پدر، بعلاوه اتهامات ساختگی علیه خودش (عبدالله) ، حبس برادر بزرگتر اسامه که تا کنون هم زندانی است، قرار دادن کل خانواده در لیست تروریسم، مصادره اموال و ممنوعیت از کار و سفر را تحمل نکرد. عبدالله در چهارم سپتامبر در شرایطی مشکوک در سن 25 سالگی فوت کرد، مُرده به بیمارستان منتقل شد، دادستانی یک زن را به قتل وی متهم و سپس فوت وی بر اثر سکته قلبی ناگهانی را بیان کرد.

رشدی گفت: درباره این واقعه مشکوک که عبدالله آنطور که دادستانی می گوید، کشته شده هیچ شفافیتی وجود ندارد، (اما با توجه به) کوشش وی برای (کشف) حقیقت فوت پدرش، تهدیدات نظام، اعترافات دادستانی و نیروهای امنیتی درباره حوادث مشکوک و کوشش نظام برای تخریب چهره عبدالله پس از فوتش که گزارشی نادرست از حقیقت داد و پزشک قانونی عکس آن را ثابت کرد، ما به درباره علت فوت وی شک داریم.

وبگاه عربی 21 در ادامه گزارش خود متن کامل یادداشت عبدالله مرسی را منتشر نموده است؛ وی در این یادداشت به تعریف حوادث سیاسی مصر از زمان انتخاب پدرش به رئیس جمهور تا کودتای عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور فعلی، دادگاه های پدرش و اقدامات دولت السیسی علیه خانواده مرسی پرداخته و در خاتمه نوشته است:

اول: خواهان تحقیق درباره علت فوت پدرم محمد مرسی هستم خصوصا اینکه شواهد قتل وی را ثابت می نماید.

دوم: دنیا باید برای نجات دموکراسی سرکوب شده در مصر و محاکمه مجرمان به پا خیزد نه اینکه در قبال جنایت های آنها سکوت کند.

سوم: خانواده مرسی هیچ فعالیت سیاسی ندارند (اما) زندگی طبیعی و رفت و آمد، صدور شناسنامه برای فرزندانی که تابعیت های دیگر دارند برای آنها ممنوع است؛ همچنین چون در لیست موسوم به تروریسم قرار گرفته اند امکان سفر و کار ندارند، تمام اموالشان مصادره شده است؛ برادرم اسامه همچنان به دلیل اتهامات سیاسی ساختگی در زندان است تنها به این دلیل که او وکیل پدرم بود من خواهان خروج وی از زندان هستم.

وی در خاتمه بیان کرد که خانواده اش در معرض تهدید و خطر قرار دارند و با آنها رفتار تبعیض گونه رفتار می گردد.

پیش تر، یکی از رهبران گروه اخوان المسلمین مصر مرگ پسر محمد مُرسی رئیس جمهور سابق این کشور را مشکوک دانست (جزئیات بیشتر).

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 346

به "مقام سابق مصری: پسر فوت شده مُرسی قصد افشاگری داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام سابق مصری: پسر فوت شده مُرسی قصد افشاگری داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید