روسیه: بدون همکاری ایران و پاکستان حل مساله افغانستان ممکن نیست

به گزارش مجله سلنا، ایرنا نوشت:وزیر دفاع روسیه بیان کرد: بدون مشارکت و همکاری تهران و اسلام آباد حل مساله افغانستان و گشودن این گره امکانپذیر نیست.

روسیه: بدون همکاری ایران و پاکستان حل مساله افغانستان ممکن نیست

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

سرگئی شویگو در نهمین کنفرانس بین المللی امنیتی مسکو گفت:حل و فصل اوضاع افغانستان احتیاج به تصمیم گیری فوری در خصوص همکاری بین المللی دارد.

وی ادامه داد: در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی هم اقدامات لازم برای افزایش توانایی رزمی و دفاعی کشورهای عضو این سازمان در شرایط نو بکار گرفته می گردد.

وزیر دفاع روسیه بر ضرورت بکارگیری امکانات سازمان همکاری شانگهای که در آن همه کشورهای همسایه افغانستان ازجمله ایران و پاکستان حضور دارند، تاکید نمود.

شویگو اضافه کرد: ناتو در طول 20 سال به نتیجه ای در افغانستان دست نیافت و پس از خروج نیروهای این سازمان از افغانستان به احتمال زیاد جنگ داخلی رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: سیر اوضاع افغانستان توجه زیاد کشورهای همسایه و سازمان های بین المللی را می طلبد.

وزیر دفاع روسیه گفت: باید این واقعیت را پذیرفت که در طول 20 سال حضور نیروهای قابل توجهی از ائتلاف غربی (ناتو)، این سازمان نتوانست به نتایج قابل توجهی برای تثبیت اوضاع و شکل گیری سازمان های دولتی پایدار در این کشور دست بیابد.

وی اعلام نمود: پس از خروج نیروهای ناتو از افغانستان به احتمال زیاد باید انتظار ازسرگیری جنگ داخلی با همه تبعات منفی و بدتر شدن وضع زندگی مردم این کشور و مهاجرت گسترده مردم و انتشار افراط گرایی در کشورهای مجاور افغانستان داشت.

پیش از این، متحدان در اروپا از ایالات متحده خواسته بودند که خروج نیروها از افغانستان را به تعویق بیندازد تا فرصت و پشتیبانی بیشتری برای ترک کشور وجود داشته باشد.

در سال 2020، ایالات متحده و جنبش افراطی طالبان افغانستان (سازمانی ممنوع در روسیه) برای اولین بار پس از بیش از 18 سال جنگ، توافقنامه صلح را امضا کردند. بر اساس توافق ها، سربازان آمریکایی قرار است تا اول ماه مه افغانستان را ترک نمایند. دولت جو بایدن، رئیس جمهور نو ایالات متحده، قصد خود را برای تنو نظر در توافق نامه ها با طالبان گفت.

وزیر دفاع روسیه از شکل گیری ائتلاف های نو دنیای اطلاع داد

وزیر دفاع روسیه بعلاوه گفت: امروز، تمایل نوی در تشکیل ائتلاف های دنیای وجود دارد و دنیا را به ما و دشمنان تقسیم می نماید.

شویگو گفت: تروریسم همچنان تهدید اصلی در خاورمیانه و آفریقا است.

وی گفت: ناتو به یک اتحاد بین المللی نظامی-سیاسی برای بازدارندگی روسیه و چین تبدیل شده است.

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این کنفرانس گفته بود که خطرات توسعه سلاح های کشتار جمعی یک نگرانی جدی است.

نهممین کنفرانس مسکو در خصوص امنیت بین المللی 23 تا 24 (3 تا 3 تیر) در مرکز روسیه برگزار می گردد. این همایش سالانه ای است که نمایندگان وزارتخانه های دفاع، سازمان های بین المللی و کارشناسان غیر دولتی در تلاشند تا پاسخ سوالات اصلی امنیت دنیای را بیابند.

شرکت نمایندگان در این نشست مسائل امنیت اطلاعات، پیمان پس از پیمان حذف موشکهای میان برد و کوتاه برد و اوضاع اروپا و بعلاوه نقش ارتش در جنگ را با در نظر گفتن بیماری کرونا مورد بحث خواهند گذاشت.

بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه بیش از 600 مهمان در نهمین کنفرانس مسکو در خصوص امنیت بین المللی شرکت دارند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1863

به "روسیه: بدون همکاری ایران و پاکستان حل مساله افغانستان ممکن نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: بدون همکاری ایران و پاکستان حل مساله افغانستان ممکن نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید