ناسا صدای سحابی پروانه ای را به اشتراک گذاشت

به گزارش مجله سلنا، برای ایجاد صدا های فضایی قابلیتی ایجاد شده است که می تواند هر طول موج نور را با خانواده متفاوتی از ساز ها هماهنگ کند.

ناسا صدای سحابی پروانه ای را به اشتراک گذاشت

به گزارش خبرنگاران، به نقل از gadgets، آیا تا به حال تصور کرده اید که صدای یک سحابی در اعماق فضا چگونه است؟ به لطف ناسا، اکنون می توانیم صدای سحابی پروانه را از طریق صوت داده بشنویم. این سحابی در فضا با سرعت بیش از 966 هزار کیلومتر در ساعت اوج می گیرد. قابلیت sonification می تواند داده ها را به صدا تبدیل می کند.

سحابی پروانه، همچنین به عنوان NGC 6302 شناخته می شود، در کهکشان راه شیری ما بین 2500 تا 3800 سال نوری، در صورت فلکی عقرب قرار گرفته است. این سحابی دو بال که از گاز تشکیل شده است دارد که تا بیش از 36 هزار درجه فارنهایت (19982 درجه سانتیگراد) گرم می شود. ناسا صدای ایجاد شده از این سحابی را از طریق اینستاگرام به اشتراک گذاشت. آژانس فضایی آمریکا گفت: در این ویدئو، هر طول موج نور با خانواده متفاوتی از ساز ها جفت می شود تا سمفونی صدا های آرامش بخش ایجاد شود. بال های سحابی با سیم ها و زنگ های مصنوعی شناسایی می شوند، در حالی که ستاره ها با چنگ دیجیتالی نمایش داده می شوند.

صدای سحابی ممکن است آنطور که در فضا باشد نباشد، اما این صدا زاییده تخیل انسان برای درک فضای عمیق از طریق موسیقی است. همچنین نا سا از این سحابی یک تصویر دیدنی به اشتراک گذاشته است که از طریق تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده است. در 31 دسامبر سال گذشته، ناسا اعلام کرده بود که محبوب ترین تصویری که در اینستاگرام از طریق تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده است، عکسی از سحابی پروانه است. ناسا در یکی از استوری های اینستاگرام خود از دنبال کنندگان خود خواسته بود که به تصویر مورد علاقه گرفته شده از طریق تلسکوپ فضایی هابل در سال 2020 رأی دهند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2033

به "ناسا صدای سحابی پروانه ای را به اشتراک گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا صدای سحابی پروانه ای را به اشتراک گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید