نشست اجلاس شورای همکاری خلیج فارس با موضوع آشتی با قطر

به گزارش مجله سلنا، کشور های عربی محاصره کننده قطر در چارچوب اجلاس شورای همکاری خلیج فارس فردا در نشستی در پایتخت عربستان درباره از سرگیری روابط با دوحه رایزنی خواهند کرد.

نشست اجلاس شورای همکاری خلیج فارس با موضوع آشتی با قطر

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به نقل از فرانس 24، در چارچوب اجلاس شورای همکاری خلیج فارس 4 کشور عربی تحریم نماینده قطر فردا سه شنبه در پایتخت عربستان با هم ملاقات می نمایند.

چهل و یکمین اجلاس شورای همکاری خلیج فارس قرار است پنجم ژانویه در ریاض برگزار گردد. بر اساس گزارش روزنامه الرأی، آنالیز بحران میان قطر و کشور های محاصره نماینده آن و احتمالا آشتی چهار کشور عربی با دوحه در این نشست صورت خواهد گرفت. پیش از این انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات مدعی شد فضای سیاسی و اجتماعی در خلیج فارس به دنبال انتها دادن به بحران ادامه دار با قطر است.

اخیرا کشور های عربی مدعی آشتی با قطر و انتها دادن به حصر این کشور و از سرگیری روابط محبت آمیز با دوحه شدند، اما آنچه این روز ها بیشتر به گوش می رسد حاکی از تشدید اختلافات دیرینه است.

بحران روابط میان چهار کشور عربی با قطر از 2017 با قطع کامل روابط دیپلماتیک عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین با این کشور شروع شد. این کشور ها از پنج ژوئن 2017 روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع نموده و این کشور را به صورت زمینی و هوایی تحت محاصره قرار داده اند. آن ها همچنین این کشور را به حمایت از تروریسم متهم نموده اند. دوحه با رد این اتهامات، همسایگان عرب خود را به کوشش برای دست اندازی به حاکمیت قطر و تسلط بر منابع آن متهم نموده است. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1308

به "نشست اجلاس شورای همکاری خلیج فارس با موضوع آشتی با قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست اجلاس شورای همکاری خلیج فارس با موضوع آشتی با قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید