هاموند: اتباع انگلیسی عضو داعش در صورت بازگشت با اتهام خیانت روبرو می شوند

به گزارش مجله سلنا، خبرنگاران: وزیر خارجه انگلیس در جلسه پرسش و پاسخ مجلس عوام این کشور گفت که اتباع انگلیسی پیوسته به داعش در صورت بازگشت به کشور ممکن است با اتهام خیانت به ملکه روبرو شوند.

هاموند: اتباع انگلیسی عضو داعش در صورت بازگشت با اتهام خیانت روبرو می شوند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از گاردین، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی بیان کرد که اتباع این کشور که درحال جنگ در عراق و سوریه هستند، در صورت بازگشت ممکن است با اتهام خیانت روبرو شده و محاکمه شوند.

وی گفت چنین افرادی سوگند وفاداری شخصی به داعش ادا نموده و به طور بالقوه احتمالا مرتکب جرم شده اند.

به نوشته گاردین، لرد هاو هاو - با نام واقعی ویلیام جویس - آخرین نفری است که در انگلیس به اتهام خیانت به انگلیس محاکمه شده و به خاطر تبلیغات به نفع نازی ها در سال 1946 به دار آویخته شد.

با این حال این جرم در کتاب های حقوقی انگلیس باقی مانده است، هرچند که مجازات اعدام در این کشور لغو شده است.

در همین رابطه، فیلیپ هولوبون عضو محافظه کار مجلس عوام انگلیس در جلسه پرسش از هاموند بیان کرد: با توجه به اینکه نیروهای مسلح انگلیس با موافقت مجلس در عملیات نظامی علیه داعش درگیر شده اند، همچنین با توجه به اینکه همگی ما در تلویزیون صحنه بریدن سر دو امدادگر انگلیسی و آمریکایی توسط یک سلفی جهادی انگلیسی را مشاهده نموده ایم، و اینکه جرم خیانت همچنان موجود است، اما از سال 1946 تاکنون استفاده نشده است، آیا وزارت خارجه اطمینان دارد که سلفی های مسلحی که پس از نبرد در عراق و سوریه به کشور بر می گردند به اتهام خیانت محاکمه خواهند شد؟، خاصه اینکه اقدامات آن ها خیانتی علیه ملکه است، و کمک رسانی و همدستی با دشمنان ملکه یکی از بزرگترین خیانت هایی است که یک شهروند انگلیسی می تواند مرتکب گردد.

هاموند نیز در پاسخ به این نماینده مجلس عوام بیان کرد که تعدادی از عناوین مجرمانه طبق قوانین انگلیس وجود دارد که جنگجویان پس از بازگشت ممکن است با آن روبرو شوند.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه اضافه کرد: ما همگی پرسش مطرح شده در خصوص اعلام وفاداری را مورد بحث و آنالیز قرار دادیم. ما شاهد افرادی هستیم که سوگند وفاداری شخصی به دولت به اصلاح اسلامی را خورده اند. این امر پرسش هایی را در خصوص وفاداری آن ها به این کشور را ایجاد نموده است و اینکه، همانطور که دوست من به درستی عنوان داشت، جرم خیانت ممکن است (از سوی آنان) ارتکاب شده باشد.

وی گفت: من مطمئنا این نظرات را به وزارت کشور منقل خواهم کرد، نهادی که بایستی این موضوع را آنالیز کند.

مطابق اظهارت مقامات انگلیسی، 400 تا 500 تبعه این کشور با خروج از انگلیس و سفر به عراق و سوریه، در صفوف داعش حاضر شده و در اقدامات تروریستی آن مشارکت دارند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 593

به "هاموند: اتباع انگلیسی عضو داعش در صورت بازگشت با اتهام خیانت روبرو می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاموند: اتباع انگلیسی عضو داعش در صورت بازگشت با اتهام خیانت روبرو می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید