هشدار زرد رنگ برای 3 کلانشهر آلوده

به گزارش مجله سلنا، به گزارش خبرنگاران، سازمان هواسناسی با صدور هشدار زردرنگ از پایداری جو و سکون نسبی هوا از بعدازظهر سه شنبه (19 بهمن ماه) تا ظهر پنج شنبه (21 بهمن ماه) با مخاطراتی همچون افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای تهران، کرج و تبریز خبر داد.

هشدار زرد رنگ برای 3 کلانشهر آلوده

در صورتی که منابع آلاینده ثابت و متحرک کنترل نشود مخاطرات بسیاری دارد. افزایش آلودگی هوا تا حد ناسالم برای گروه های حساس و در منطقه ها پرتردد و صنعتی احتمال افزایش آلودگی هوا در حد ناسالم برای تمام گروه ها خواهد بود.

توصیه می شود از رفت و آمد غیرضروری در منطقه ها پرجمعیت به ویژه برای سالمندان، بچه ها و افراد با سابقه بیماری اجتناب شود. همچنین افراد از فعالیت های فیزیکی و ورزشی در فضای باز پرهیز کنند. مدیریت مصرف سوخت های فسیلی و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها نیز ضروری است.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2129

به "هشدار زرد رنگ برای 3 کلانشهر آلوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار زرد رنگ برای 3 کلانشهر آلوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید