تور سریلانکا: هشدار وزارت خارجه به ایرانیان مقیم سریلانکا

به گزارش مجله سلنا، سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر ضرورت احترام به حقوق اساسی مردم سریلانکا به ایرانیان مقیم این کشور توصیه کرد که از نزدیک شدن به مراکز تجمع خودداری نموده و با سفارت در تماس باشند.

تور سریلانکا: هشدار وزارت خارجه به ایرانیان مقیم سریلانکا

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

به گزارش فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (شنبه) 18 تیر ماه در پی تحولات داخلی اخیر در سریلانکا و ناآرامی ها در این کشور، با تأکید بر ضرورت احترام به حقوق اساسی مردم این کشور، ابراز امیدواری کرد که امور این کشور هر چه سریع تر در راستا و فرایند قانونی قرار گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه بعلاوه با اشاره به تماس مستمر با سفارت جمهوری اسلامی ایران در کلمبو و دریافت خبر سلامتی ایرانیان مقیم سریلانکا، از آنان درخواست کرد از نزدیک شدن به مراکز تجمع خودداری نموده و با سفارت جمهوری اسلامی ایران در کلمبو ارتباط خود را حفظ نمایند.

معترضان در سریلانکا امروز شنبه در پی اعتراض نسبت به مدیریت بحران مالی که کشور را فلج نموده است، به کاخ ریاست جمهوری یورش بردند. گوتابایا راجاپاکسا رئیس جمهور سریلانکا، قبل از تجمع معترضان در محوطه برای استعفا از اقامتگاه رسمی خود در کلمبو گریخت. براساس آخرین خبرها، در ادامه ناآرامی ها در سریلانکا، منابع خبری شنبه شب از آتش زدن اقامتگاه نخست وزیر این کشور خبر دادند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس پیش تر گزارش داد که در بحبوحه اعتراضات در کاخ رئیس جمهوری در کلمبو، رانیل ویکرمسینگه نخست وزیر سریلانکا کناره گیری کرد تا راستا را برای تشکیل یک دولت همه حزبی باز کند.

ماه ها خاموشی طولانی، تورم بی سابقه و کمبود شدید مواد غذایی و سوخت باعث نارضایتی عمومی در سریلانکا شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2219

به "تور سریلانکا: هشدار وزارت خارجه به ایرانیان مقیم سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا: هشدار وزارت خارجه به ایرانیان مقیم سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید