وقوع سیل در زمان مناسب به اهالی مانه و سملقان اطلاع داده شد

به گزارش مجله سلنا، فرماندار مانه و سملقان گفت: اطلاع رسانی به سه هزار خانوار این شهرستان خراسان شمالی که بیشتر آنها روستایی هستند در خصوص وقوع سیل انجام شده و به همین دلیل سیل بامداد یک شنبه 17 فروردین خساراتی در پی نداشته است.

وقوع سیل در زمان مناسب به اهالی مانه و سملقان اطلاع داده شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمودرضا معموری گفت: بارندگی های شدید شنبه شب و نخستین ساعات بامداد امروز یک شنبه 17 فروردین در ارتفاعات روستاهای درکش و چخماقلو این شهرستان موجب جاری شدن سیل شد که حجم آن هم اکنون از سمت درکش 30 تا 35 متر مکعب در ثانیه و حجم سیل چخماقلو هم 70 تا 70 مترمکعب در ثانیه است.

وی گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی، اطلاع رسانی به مردم شهرها و روستاهای راستا سیل برای اقدامات پیشگیرانه انجام و در این رابطه به تمامی بهره برداران هشدار داده شده است که اگر موتور تلمبه در راستا رودخانه و زمین های کشاورزی دارند حتما آنها را به محل های امن انتقال دهند.

معموری گفت: اطلاع رسانی لازم به دامداران شهرستان هم داده شده که نسبت به نگهداری آذوقه دام خود در محل مناسب و امن اقدام کنند تا مسئله ای در صورت وقوع سیل نداشته باشند.

هم اکنون سیل در راستا شهرهای قاضی، پیش قلعه و آشخانه در جریان است.

فرماندار مانه وسملقان همچنین از مسدود کردن پل سومبار به سمت محور قره میدان خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون نیرو های هلال احمر و امدادی در این راستا به صورت آماده باش هستند.

آشخانه مرکز شهرستان مانه وسملقان در 45کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی جوی ناپایدار تا اوایل صبح فردا را به همراه وزش باد گاهی وزش باد لحظه ای بسیار شدید و بارش باران و همچنین در پاره ای از نقاط رگبار و رعدوبرق پیش بینی کرده است.

آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها، کاهش محسوس 8 تا 10 درجه ای دما تا چهارشنبه هفته جاری از جمله مخاطرات سامانه بارشی است که از اواخر روز شنبه وارد استان شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 852

به "وقوع سیل در زمان مناسب به اهالی مانه و سملقان اطلاع داده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع سیل در زمان مناسب به اهالی مانه و سملقان اطلاع داده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید