انتها نامه تقلبی و تخلفات پژوهشی در دانشگاه های بزرگ بسیار محدود است

به گزارش مجله سلنا، مدیرکل حقوقی وزارت علوم با بیان اینکه موارد مربوط به انتها نامه تقلبی در دانشگاه های بزرگ بسیار محدود است ، گفت: تخلفات شناسایی شده در پردیس های دانشگاه های بزرگ به پردیس مرکزی انعکاس داده می گردد.

انتها نامه تقلبی و تخلفات پژوهشی در دانشگاه های بزرگ بسیار محدود است

از وبلاگ پتول دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، بعضی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من خواهان برخورد با فروش سرانجام نامه و مقالات دانشجویی شده اند.

خبرنگاران فارس ابعاد مختلف این موضوع را در گفت وگو با مسئولان مطرح نموده اند.

حسین آقابابایی مدیرکل حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که اغلب دانشگاه های بزرگ اعلام می نمایند که حداقل تخلفات پژوهی را در تدوین سرانجام نامه و مقاله داشتند و برای مثال دانشگاه علم و صنعت اعلام نموده که سال قبل حتی یک مورد تخلف سرانجام نامه ای هم نداشته است، گفت: در آنالیز ها تعیین شده که به طور کلی شرایط دانشگاه های بزرگ در تخلفات پژوهی نسبت به دانشگاه های کوچک تر بهتر است؛ حداقل مواردی که ما به آنها دسترسی پیدا نموده ایم این طور بوده است.

وی گفت: بعضی دانشگاه ها دارای واحدهای مختلف هستند و موارد تخلف در آنها بیشتر بوده است.

انعکاس تخلفات پژوهشی پردیس ها به پردیس مرکزی

به گفته آقابابایی، برای مثال دانشگاه تهران یک دانشگاه مادر و بزرگ است که در شهرستان ها واحدهای زیادی ندارد که خوشبختانه آنالیز ها هم نشان می دهد که موارد تخلف در این دانشگاه بسیار محدود است؛ یا مانند دانشگاه شهید بهشتی که موارد تخلف در آن انگشت شمار است. حتی در پردیس دانشگاه های بزرگ موارد شناسایی شده از تخلف های پژوهشی از پردیس مرکزی بیشتر است که این موارد را به پردیس مرکزی منعکس نموده ایم.

مدیرکل حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: اما در مجموع سرانجام نامه تقلبی و تخلفات پژوهشی در دانشگاه های بزرگ بسیار محدود است و آمار تخلف در دانشگاه هایی که واحدهای مختلف در شهرستان ها دارند بیشتر است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 591

به "انتها نامه تقلبی و تخلفات پژوهشی در دانشگاه های بزرگ بسیار محدود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها نامه تقلبی و تخلفات پژوهشی در دانشگاه های بزرگ بسیار محدود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید