پلیس فرانسه دهها تن از معترضان را بازداشت کرد

به گزارش مجله سلنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، گردهمایی های اعتراضی علیه سیاست های مالی دولت امانوئل ماکرون که به مناسبت روز کارگر (اول ماه مه) با حضور اعضای گروه هایی همچون اتحادیه های تجاری و جنبش جلیقه زردها در پایتخت و سایر شهرهای فرانسه برگزار گردید، علاوه بر درگیری و شلیک گاز اشک آور از سوی پلیس، به دستگیری دهها تن از معترضان انجامید.

پلیس فرانسه دهها تن از معترضان را بازداشت کرد

در این اعتراض ها معترضان خواهان برخورداری از عدالت مالی و اجتماعی شده و مخالفت خود را با سیاست های دولت برای تغییر مزایای بیکاری اعلام کردند.

اما در مقابل، پلیس فرانسه 34 تن از این تظاهرنمایندگان را در پاریس دستگیر کرد.

مقامات فرانسه همچنین از زخمی شدن 27 مأمور پلیس در جریان درگیریها میان تظاهرنمایندگان و نیروهای پلیس در شهر لئون خبر دادند.

این اعتراض ها همچنین موجی از مخالفت های ضد دولتی را با حضور کارگران بخشهایی که به شدت از محدودیت های کرونایی لطمه دیده اند، به همراه داشت.

تظاهرنمایندگان در حالی که به پیروی از پروتکل های بهداشتی ماسک بر چهره داشتند، بنرهایی حمل می کردند که بر روی آنها عباراتی همچون درآمد مردم تنبل سودِ سهام است، نه حقوق بیکاری و ما می خواهیم زندگی کنیم نه اینکه زنده بمانیم نقش بسته بود.

به گفته یکی از مستمری بگیران فرانسه، این اعتراض ها تحت تأثیر انگیزه های فراوانی صورت می گیرد؛ از جمله مدیریت کووید -19، اصلاحات ادعایی که توانایی افراد برای تأمین معاش را تحت الشعاع قرار می دهد و جویندگان کاری که قرار است مزایای خود را از دست بدهند. این کارگران به شدت احتیاج دارند که خود را ابراز نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1771

به "پلیس فرانسه دهها تن از معترضان را بازداشت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس فرانسه دهها تن از معترضان را بازداشت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید