پیش بینی به روز از آینده بازار ملک

به گزارش مجله سلنا، تهران (پانا) - در پی تغییر و تحولات اخیر در عرصه سیاسی و آغاز کار دولت سیزدهم، آتیه بازار مسکن می تواند متاثر از تصمیمات مالی و غیرمالی که دولت نو اتخاذ خواهد نمود، سرنوشت متفاوتی نسبت به آنچه فعالان بازار در ابتدای سال جاری پیش بینی می کردند، پیدا کند؛ موضوعی که فردا در یک وبینار آموزشی که برگزار می گردد، به تفصیل به آن پرداخته خواهد شد.

پیش بینی به روز از آینده بازار ملک

به گزارش دنیای اقتصاد، بازار مسکن در ماه های اخیر شرایط فوق العاده حساسی را سپری می نماید چراکه از یک سو عمق رکود در این بازار کم سابقه است و از سوی دیگر بازار به کلی از دسترس متقاضیان مصرفی مسکن خارج شده است.

در پی چند دوره جهش قیمت مسکن نه تنها خانه اولی ها بازار مسکن را ترک نموده اند، بلکه حتی متقاضیان تبدیل به احسن از هرگونه اقدام برای فروش ملک خود و خرید خانه جایگزین پرهیز می نمایند و همچنان این بیم وجود دارد که مبادا در جریان انجام دو معامله، قیمت مسکن تغییر کند و آنها متضرر شوند. در چنین شرایطی برنامه های ارائه شده از سوی دولت نو برای تنظیم بازار مسکن مورد تشریح و بازگویی قرار گرفته و سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اعلام نموده میخواهد چند برنامه مهم را برای خروج از بحران فعلی در بازار ملک در اولویت اجرا دهد.

مهم ترین برنامه دولت سیزدهم در بخش مسکن، ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی برای چهار سال پیاپی است تا به این ترتیب کمبود عرضه را که به اسم عارضه بازار مسکن شناسایی نموده، رفع کند. بعلاوه تصمیمات دیگری در ارتباط با سمت عرضه، تقاضا و حتی واسطه های بازار مسکن در برنامه های اعلام شده تشریح شده که البته جزئیات زمان اجرای هر یک از این تصمیمات هنوز به طور رسمی اسم نشده است. اطلاع فعالان ساختمانی و علاقه مندان بازار املاک مسکونی از کم و کیف این برنامه ها می تواند به فعالان بازار اعم از گروه خریدار، فروشنده، سازنده، مالکان زمین و واسطه های بازار معاملات مسکن و بعلاوه فضای کارشناسی بازار مسکن در تحلیل دقیق تر از آنچه در چهار سال پیش رو در جهت بازار مسکن قرار گرفته است، یاری کند.

تصمیمات و سیاست های نو به قدری از اهمیت برخوردار هستند که می توانند جهت کلی بازار در چهار سال آینده را معین نمایند. به علت اهمیت این موضوع پنج شنبه 18 شهریور 1400 در یک وبینار چهار ساعته به تشریح موضوع بازار مسکن در دولت رئیسی خواهیم پرداخت. این وبینار از ساعت 9 لغایت 13 برگزار خواهد شد.

در این وبینار فعالان و علاقه مندان بازار مسکن با اطلاع از جزئیات سیاست های دولت نو در ارتباط با بازار زمین و مسکن، از سناریوهای احتمالی برای چهار سال پیش روی بازار ملک آگاه خواهند شد؛ بعلاوه به سوالات آنها در ارتباط با شرایط پیش روی بازار پاسخ داده می گردد. مدرس این وبینار فرید قدیری، دبیر گروه مسکن و عمران است. علاقه مندان برای شرکت در این دوره مجازی می توانند با شماره تلفن های 42710175 و 42710178 تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1916

به "پیش بینی به روز از آینده بازار ملک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی به روز از آینده بازار ملک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید