چند پیشنهاد بهاری برای طبیعت گردی

به گزارش مجله سلنا، اگر بخواهید به قصد طبیعت گردی و لذت بردن از مناظر طبیعی راهی سفر شوید، کجا را انتخاب می کنید؟

چند پیشنهاد بهاری برای طبیعت گردی

کمتر سرزمینی را می توان در دنیا پیدا کرد که مانند ایران همزمان چهار فصل و چند اقلیم متفاوت را در دل خود جا داده باشد. ایران جزو جذاب ترین کشورها برای طبیعت گردی است و با داشتن موقعیت اقلیمی خاص و طبیعت متفاوت، از جذاب ترین مقاصد طبیعت گردی به شمار می رود. خبرنگاران را با معرفی چند جاذبه طبیعی دیدنی و مناسب فصل بهار ورق بزنید.

سوباتان

ییلاق سوباتان یکی از زیباترین نقاط بکر طبیعت گردی در ایران است که در ارتفاعات تالش واقع شده است. بهترین زمان سفر به منطقه سوباتان در اردیبهشت و خرداد ماه است. شما می توانید سفر خود را با راهپیمایی و کوه نوردی از منطقه جنوب غربی و دریاچه نئور آغاز کنید تا به منطقه سرسبز سوباتان برسید.

باداب سورت

اگر علاقه مند هستید که در تعطیلات آخر هفته به طبیعت گردی بپردازید، باداب سورت را هم در برنامه سفر خود قرار بدهید. باداب سورت در منطقه چهاردانگه ساری واقع شده است و رنگ بندی رسوبات آب شور به رنگ نارنجی و قرمز، زیبایی خاصی به این منطقه داده است. چشمه های باداب سورت بعد از پامو کاله در ترکیه، دومین چشمه های آب شور در دنیا با ساختار جالب مطبق و رنگین است.

گردنه حیران

بوی باران و نسیم خنک و طبیعت بکر کافیست تا بهشت را در زمین تجربه کنید. گردنه حیران از دیگر مقاصد طبیعت گردی ایران، در 30 کیلومتری غرب شهرستان آستارا و در راستا ارتباطی آستارا به اردبیل واقع شده است. جنگل های انبوه با درختانی سرسبز و دره ای زیبا و روستاهایی چون حاجی امیر بالا می توانند برای طبیعت گردان از بهترین مقصد سفر در ایران باشند.

اورامان

منطقه اورامان به ماسوله کردستان شهرت دارد و بعضی معتقد هستند این منطقه محل تولد زرتشت در ایران است که در مرز ایران و عراق واقع شده است. دره های زیبا با رودخانه های پر آب، مناظر بدیع، معماری روستایی پلکانی و زبان کهن اورمانی که زبان اوستاست، دلایل خوبی برای انتخاب تور کردستان و سفر به اورامان هستند.

سرو ابر کوه

درخت سرو ابرکوه که در شهر ابرکوه استان یزد واقع شده است به روایتی پیرترین موجود زنده دنیاست که گردشگران داخلی و خارجی زیادی جهت بازدید از این موجود کهنسال به یزد سفر می نمایند. شهر ابرکوه به دلیل آنکه یکی از قدیمی ترین سکونت گاه های ایران در منطقه یزد است آثار تاریخی بسیاری در خود دارد. قلعه خسروآباد، قلعه رباط ابرکوه، خانه صولت (موزه مردم شناسی) از جمله معروف ترین جاذبه گردشگری ابرکوه هستند.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 828

به "چند پیشنهاد بهاری برای طبیعت گردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند پیشنهاد بهاری برای طبیعت گردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید