گزارش اختصاصی خبرنگاران از امارات مال دبی

به گزارش مجله سلنا، امارات مال یکی از بزرگ ترین مراکز خرید خاورمیانه است که در شهر دبی واقع شده است. این مرکز خرید که در خیابان شیخ زاید واقع شده در سال 2005 تاسیس شد. وجود 560 برند، بیش از 700 فروشگاه و 11 فروشگاه هایپر، امارات مال را در رده بزرگ ترین مراکز خرید قرار داده است. گزارش سفر خبرنگاران به این مال را بخوانید.

گزارش اختصاصی خبرنگاران از امارات مال دبی

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

امارات مال در مساحت 234 هزار و 479 متر مربع بنا شده و دارای یکی از بزرگ ترین پیست های اسکی سرپوشیده دنیاست. این مرکز خرید دارای 90 رستوران و فروشگاه مواد غذایی است. پروژه ساخت امارات مال اکتبر سال 2003 با مبلغ 218 میلیون دلار کلید خورد و سپتامبر سال 2005 این پروژه کامل شد. اما سال 2008 این مال امکانات فروشگاه ها، غذاخوری ها و پارکینگ را افزایش داد. این بنا توسط یک شرکت معماری آمریکایی طراحی شده و سبک آن بر اساس معماری عربی و مدیترانه ای شکل گرفته و هر کدام از خروجی های آن به پارکینگ ماشین ختم می گردد.

فروشگاه

فروشگاه های امارات مال شامل هایپرمارکت Carrefour، Centrepoint, Debenhams, Harvey Nichols و Home Centre و Jashanmal وMarks & Spencer است. همچنین فروشگاه های کتاب، لوازم التحریر، مد، هنری، لوازم جانبی، الکترونیکی، ساعت، طلا، اثاثیه، لوازم آرایشی، عطر و سرویس های اقتصادی در این مرکز وجود دارد. این مال دارای فضایی برای سرگرمی خانواده شامل فضای سرگرمی مجیک پلنت، سینما، اسکی دبی و تئاتر و مراکز هنری نیز است.

پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی سال 2005 افتتاح شد و نخستین پیست اسکی سرپوشیده در خاورمیانه به شمار می رود. پیست اسکی دبی در کشوری ساخته شده که میانگین بارش برف به شکل سالانه صفر است. این پیست دارای 5 راستا اسکی به طول 400 متر است. برای سرد نگه داشتن این پیست از پیشرفته ترین سیستم های خنک نماینده استفاده می گردد. در این پیست از تکنیک های خاص و یک ترکیب شیمیایی هوشمندانه برای فراوری برف استفاده می گردد. برف پاش هایی روی سقف پیست نصب شده و آب پاش هایی قطرات ریز آب را به هوا می پاشند و سپس ذرات ریز یخ را بیرون می ریزد؛ ذراتی بسیار ریز که با چشم غیر مسلح دیده نمی گردد. ذرات یخ برای قطرات ریز آب شبیه آهن ربا عمل می نماید؛ قطرات آب به همدیگر می چسبند و بلورهای برف تشکیل می دهند. در پیست اسکی دبی هر روز صبح یک برف روب برف ها را صاف می نماید تا سطحی یکنواخت برای اسکی بوجود بیاید. هر روز صدها نفر وارد پیست می شوند و این موضوع گرمای زیادی فراوری می نماید و اگر فضا سرد نگردد، برف ها به سرعت آب می شوند. بر این اساس این پیست به روشی سرد می گردد که یخچال های خانگی سرد می شوند. به این ترتیب زیر زمین این پیست لوله های از جنس فولاد قرار گرفته که سرمای مورد احتیاج را تامین می نماید. ماده داخل لوله ها محصول یک فرایند شیمیایی است. نوعی گاز سمی آمونیاک را تا منفی 34 درجه سانتیگراد خنک می نماید؛ دمایی که در آن آمونیاک مایع می گردد. این پیست در صحرای عربستان واقع شده و بزرگترین چالش ورود هوای سوزان بیرون به داخل پیست است. در این پیست و برای مقابله با هوای داغ سقف نخستین نقطه دفاعی است. ورقه آلومینیومی به مساحت بیش از 20 هزار متر مربع که گرما را منعکس می نماید این مشکل را حل نموده است. در زیر ورقه فلزی لایه ای از جنس اسفنج لاستیکی به ضخامت 15 سانتیمتر سقف را عایق می نماید و در زیر این عایق مانعی به ضخامت 5 متر واقع شده است. این عایق بندی آنقدر موثر است که حتی اگر سیستم خنک نماینده از کار بیافتد 3 روز طول می کشد تا برف های داخل پیست آغاز به آب شدن نمایند.

مجیک پلنت

مجیک پلنت نیز مرکز سرگرمی خانواده است که برای بچه ها و نوجوانان در نظر گرفته شده است. اینجا بچه ها می توانند از سرگرمی هایی همچون بولینگ، استخر و بیلیارد لذت ببرند. 180 دستگاه بازی، چرخ فلک و ماشین از دیگر امکانات این مکان است. همچنین سرگرمی های ماجراجویی 7D با جلوه های فیلم سه بعدی و 4D با حرکت، باد و نور وجود دارد.

مراکز خرید

مرکز خرید امارات مال که به Fashion Dome (گنبد مد) شناخته شده است، محل نمایندگی های رسمی برندهای معتبر مد و پوشاک دنیا است. تهیه شده در خبرنگاران

منبع: کجارو
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 721

به "گزارش اختصاصی خبرنگاران از امارات مال دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش اختصاصی خبرنگاران از امارات مال دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید