گندم ضد سرطان کشت شد!

به گزارش مجله سلنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از تلگراف، نان هنگام پخت یک ماده سمی خطرناک به نام آکریل آمید فراوری می نماید که به اعتقاد کارشناسان سرطان زاست و هنگام تست شدن، مرگبارتر می گردد.

گندم ضد سرطان کشت شد!

هرچه رنگ نان تست تیره تر گردد، اندازه آلودگی فراوری شده نیز بیشتر خواهد بود و به همین علت کارشناسان توصیه می نمایند از خوردن غذاهای سوخته پرهیز گردد.

اکنون موسسه راثماتد ریسرچ در هارتفورد شایر آزمایش های میدانی روی گندمی انجام داده که به طور ژنتیکی فراوری شده تا اندازه آکریل آمید آن هنگام پخت کمتر گردد.

آزمایش ها نشان داد هنگامیکه این غله به آرد تبدیل و سپس پخته شد، اندازه آکریل آمید آن تا 45 درصد کمتر از نان های معمول بود.

پروفسور نایجل هالفورد رهبر این پژوهش می گوید: نان حاوی میزان آکریل آمید است و این مزیان هنگام تُست کردن نان بیشتر می گردد. ما گندم را مهندسی کردیم تا ژن هایی مربوط به فراوری این فرایند در غله حذف گردد.

آکریل آمید در سال 2002 میلادی کشف شد و از آن موقع تا به امروز فراوری نمایندگان مواد غذایی را نگران نموده است. این ماده به سرطان در جوندگان منجر می گردد و کمیسیون اتحادیه اروپا نیز اعلام نموده آکریل آمید در غذا احتمالا ریسک ایجاد سرطان در بدن مصرف نمایندگان در تمام گروه های سنی را افزایش می دهد.

آکریل آمید علاوه بر نان تُست شده در غذاهای سرخ کردنی، پختنی، کبابی از جمله چیپس، سیب زمینی کبابی و قهوه نیز وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 بهمن 1401 بروزرسانی: 25 بهمن 1401 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2341

به "گندم ضد سرطان کشت شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گندم ضد سرطان کشت شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید